  • Data: 2003-07-15 14:44:51
    Temat: Re: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
    Od: Pawel Chmielewski <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do Pawła:

    > udogodnienie, jak 5-cio dniowy okres probny, ma raczej niecne plany..?
    >
    > Nie ma niecnych planów. W sklepie MUSI być miejsce w którym można sprzet
    > elektryczny wypróbować (i w supermarketach zawsze jest). A jeśli
    > sprzedawca sprawia Ci problemy z wypróbowaniem to zwyczejnie kup u kogoś
    > innego. Jeśli bez testowania weźmiesz zepsuty czajnik do domu to
    > faktycznie możesz liczyć tylko na serwis. Ustawowo wprawdzie możesz
    > domagać się wymiany, ale sprzedawca nie ma obowiazku uznać twoich
    > roszczeń. (patrz wczesniej wspomniana ustawa i punkt o zbyt duzych
> [...]

    Ta uwaga byla baaaaardzo na marginesie. Moje podejrzenie bralo sie z mniej
    wiecej takiego rozumowania: jesli czajnik okaze sie uszkodzony, to co za
    roznica, czy ma podbita gwarancje, czy nie..? Chyba z punktu widzenia
    sklepu i tak moze tylko zwrocic towar dostawcy. Oczywiscie, po podbiciu
    gwarancji moze skierowac na naprawe gwarancyjna... ale to troche
    nielogiczne, zwazywszy, ze mozna domniemywac (nie jestem prawnikiem... w
    moich ustach to nie jest termin prawny!), ze juz stojac na polce, byl
    wadliwy.

    Zwyczajnie nie rozumiem czemu ma sluzyc taka praktyka i stad moje pytanie o
    prawa jakie mi przysluguja, na ktore juz jasno odpowiedzieliscie, za co
    serdecznie dziekuje.
    Pawel