  • Data: 2007-02-07 16:06:51
    Temat: Re: Podatek spadkowy.... da sie ominąć???
    Od: akala <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 6 Feb 2007 10:49:31 -0800, g...@g...pl napisał(a):

    > Witam. Jestesmy w takiej oto sytuacji: moi rodzice dozyli sie dzialki
    > 29 arów, a na niej dom. Otoz w rodzinie zostala nas trojka. Ja, moj
    > brat i mama. Tata niestety odszedl z tego swiata. Moje pytanie co
    > dalej? Jakiego podatku spadkowego moge oczekiwac i czy moge go jakos
    > nie placic (poniewaz nie mamy na to pieniedzy, a sprzedawac domu nie
    > chcemy). Prosze doradzcie cos poniewaz jestem w kropce. A szczerze
    > mowiac, boje sie nawet ten temat ruszyc poniewaz nie mamy kasy.
    >
    > Bede wdzieczny za kazda rade.
    >
    > Dziekuje i pozdrawiam.
    > Grzegorz
    Proponuję byś dokładnie przeczytał art 4a ustawy z dnia 28 lipca 193 rok o
    podatku od spadku i darowizn stan prawny na dzień 1 stycznia 2007 roku.
    Zwróc uwagę ,że jeżeli sprawa spadkowa nie została prawomocnie
    rozstrugnięta przed dniem 1 stycznia 2007 roku to do takiej sprawy stosuje
    się właśnie przepisy tej ustawy.Wystarczy Urzędowi skarbowemu ujawnić fakt
    nabycia spadku i wtedy nie płącicie żadnego podatku.
    Tekst ustawy znajdziesz tu:
    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .142.0001514/Ustawa-o-podatku-od-spadkow-i-darowizn.
    html
    i w wielu innych miejscach

    akala