  • Data: 2004-10-05 08:44:39
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości - ciekawostka?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Oct 2004, Ebay wrote:

    >+ On 4 Oct 2004 11:55:18 +0200, Redek wrote:
    >+
    >+ > Jest sobie nieruchomość, ma 2 współwłaścicieli, jeden z nich prowadzi
    >+ > działalność gospodarczą i nie płaci podatku od nieruchomości (podwyższonego o
    >+ > działalność). W tym układzie Urząd Miasta domaga się tego podatku od drugiego
    >+ > współwłaściciela
    [...]
    >+ Ja też mam lokal handlowy na pól z moim szwagrem i żaden z nas nie prowadzi
    >+ działalności tylko wynajmujemy ten lokal i każdy z nas płaci podatek za
    >+ swoja połówkę z osobna.

    No tak.
    Ale sytuacja jest odmienna - wy PŁACICIE.
    Sprawdź co się stanie jak szwagier zostanie bezrobotnym i PRZESTANIE
    płacić... !

    Podatek od współwłasności można ściągnąć od DOWOLNEGO współwłaściciela,
    to się nazywa "zobowiązanie solidarne". A później od szwagra będziesz
    mógł (np. przed sądem) dochodzić "wyrównania" czyli regresu...

    pozdrowienia, Gotfryd