eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie" › Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
  • Data: 2009-02-27 22:15:19
    Temat: Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem co najwyżej grozi proces cywilny o naruszenie praw
    > autorskich, a i to cienkie to okrutnie.

    Tak czułem, że tylko w autorskie leci.

    To opiszę po krótce sytuację i rozszerzę pytania o karalność.

    Jest taka płyta na półce w sklepie - czytam, że nie ma prawa być
    sprzedawana ... a więc metka z ceną na niej mi śmierdzi.

    Wkładam płytę w kieszeń, i przechodzę przez "bramki" w dużym
    hipermarkiecie. Przyłapuje mnie ochrona twierdząc, że nie
    zapłaciłem za towar.

    Przyjeżdża policja i słyszy od ochrony, że wyniosłem towar z
    terenu sklepu nie uiszczając opłaty. Ja zasłaniam się tekstem,
    że płyta jako taka nie podlega sprzedaży.

    Co dalej ?

    (Wyjaśnienie: Trafiłem na całą półkę w hipermarkecie usłaną
    takimi płytami za 5 PLN. Kupiłem jedną, i po przeczytaniu napisu
    się wkur&*łem) a więc wróciłem i wyniosłem w majtkach 100 takich
    płyt, po czym wezwałem policję i na ich oczach zniszczyłem płyty.

    Jakie klasyfikacje w/w czynów moich i sprzedawcy byś zastosował?
    6008