eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie" › Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
  • Data: 2009-02-27 22:48:15
    Temat: Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:go9olo$q64$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak czułem, że tylko w autorskie leci.
    > To opiszę po krótce sytuację i rozszerzę pytania o karalność.
    > Jest taka płyta na półce w sklepie - czytam, że nie ma prawa być
    > sprzedawana ... a więc metka z ceną na niej mi śmierdzi.
    > Wkładam płytę w kieszeń, i przechodzę przez "bramki" w dużym
    > hipermarkiecie. Przyłapuje mnie ochrona twierdząc, że nie zapłaciłem za
    > towar.
    > Przyjeżdża policja i słyszy od ochrony, że wyniosłem towar z terenu
    > sklepu nie uiszczając opłaty. Ja zasłaniam się tekstem, że płyta jako
> [...]

    A zapłaciłeś. Kradzież. Przy wartości 5 zł, to mandat (nie pamiętam kwoty)
    i po sprawie.

    > (Wyjaśnienie: Trafiłem na całą półkę w hipermarkecie usłaną takimi
    > płytami za 5 PLN. Kupiłem jedną, i po przeczytaniu napisu się wkur&*łem)
    > a więc wróciłem i wyniosłem w majtkach 100 takich płyt, po czym wezwałem
    > policję i na ich oczach zniszczyłem płyty.
    > Jakie klasyfikacje w/w czynów moich i sprzedawcy byś zastosował?

    Kradzież, tyle, ze przy 100 płytach, to już przestępstwo, więc większy
    kłopot.

    W odniesieniu do obydwu przypadków właściciel praw autorskich do płyt mogą
    sobie ewentualnie ścigać cywilnie market za sprzedaż tych płyt.