  • Data: 2023-12-08 01:24:09
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Płyty jak pamietam, to zawsze pękały na kilka kawałków, tzn gdy celowo
    > łamane.

    Są dość cienkie. Weź 1mm PC w imadło i spróbuj sił.

    > Same to raczej nie pękają.

    Raczej nie, ale się zdarza. PC sam potrafi "samo" pęknąć. Miałem nawet
    kiedyś fajny projekt, gdzie część do pewnego urządzenia spontanicznie
    pękała po pewnym czasie.

    > Ale takie pudelka na jedną płytę? Tamten "trzymacz" centralny z
    > plastikowych łapek, naprężen tyle co nic.

    Przez 10 lat składowania może i tam być jakieś coś.

    > A jesli w zbiorczych pudelkach na 10 czy 50 płyt, to tamten trzpien
    > centralny z luzem jest.

    Standardowe pudełka do DVD/CD. Może i pękło przy wkładaniu.
    Przy wyciąganiu bym pewnie zauważył, ale to są nadal naprężenie tyle co
    nic.

    > Wiec raczej bym napędy podejrzewał, ewentualnie zginanie płyty przy
    > wyciąganiu z napędu/pudełka ..

    Samo zginanie z umiarem zdrowej płycie nie zrobi. Poza tym wtedy by
    pekło w momencie zginania. To się raczej zauważy.

    > Az takiego to nie, ale wczoraj dwie płyty testowałem ... 2m to za mało
    > dla nich.

    Może sam porzucam w weekend, ale jakoś nie mam przekonania.

    --
    Marcin