    From: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plus GSM - Zmiana wzorca umowy
    Date: Mon, 29 Nov 2004 10:50:18 +0100

    On Sun, 28 Nov 2004 17:57:12 +0100, grzegorz <g...@s...pl>
    wrote:

    >Witam!
    >
    >Plus GSM wysyla niektorym (!) abonentom wraz z faktura taki oto komunikat:
    >"Szanowni Panstwo, uprzejmie informujemy, ze w dniu 17 stycznia 2005 r.
    >wejdzie w zycie nowy Regulamin swiadczenia usug telekomunikacyjnych przez
    >Polkomtel S.A. dla Abonentow.(...)
    >Informujemy rowniez, ze w przypadku braku akceptacji zmian przysuguje
    >Pastwu prawo wypowiedzenia umowy a w przypadku wypowiedzenia umowu
    >Polkomtel S.A. nie przysuguje roszczenie odszkodowawcze."
    >Jako zalacznik przesyla tresc nowego regulaminu. Poniewaz jest to
> [...]

    Zapewne chodzi o dwie różne sprawy. To o czym mówi cytowany artykuł
    dotyczy sytuacji, gdy abonent wypowiada umowę z jakiś tam własnych
    powodów. I wówczas odszkodowanie należy się.
    Ale o sytuacji zmiany umowy mówi Art. 59 ust. 2:
    "Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia
    abonenta, o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z
    wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed
    wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać
    poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku
    akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa
    dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
    przysługuje roszczenie odszkodowawcze."

    No i wszystko jasne...
    A dlaczego nie wszyscy dostali informacje? Mają pewnie jeszcze czas...

    3mcie się.

    Ps. Dobrze, że o tym napisałeś - sam nie sprawdzam dokładnie rachunków
    (mój błąd!!!), a teraz chyba skorzystam z tej możliwości :)

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/