eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPlomba na komputerze › Re: Plomba na komputerze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plomba na komputerze
    Date: Wed, 19 Dec 2007 09:34:25 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 49
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <1...@z...router>
    References: <7...@e...googlegroups.com>
    <fk6cga$r3q$1@news01.versatel.de> <fk7t9v$8og$1@news.onet.pl>
    <fk8g1q$gpk$1@news01.versatel.de> <fk9cp1$61j$3@news.onet.pl>
    <c...@z...router> <fk9i18$mlc$2@news.onet.pl>
    <q...@z...router> <fk9pid$8ul$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1198028703 27983 218.186.227.152 (19 Dec 2007 01:45:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Dec 2007 01:45:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:505261
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 19.12.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > No i? Podzespoły się wymienia, ale czyni to serwis. Użytkownik obsługuje

    I sądzisz, że np. takie dyski twarde dostępne gdzieniegdzie w
    hipermarketach są tam w ofercie ze względu na ów serwis?

    >>> Tej niezgodności to ja nie rozumiem ogólnie. Z tego co czytałem to ona
    >>> mówi ,,możemy ci uznać reklamację, a jak nie uznamy to spierdalaj w
    >> Jak nie uznamy to prosimy sąd o pomoc gdzie zasadność reklamcji będzie już
    >> oceniał kto inny niż sprzedawca.
    > Co oznacza, że w praktyce nie istnieje żadna możliwość reklamacji dla
    > towarów tańszych niż 1000, maks 500zł, bo sądowne kopanie się ze sprzedawcą
    > dla tych kwot przestaje się opłacać. a jak się okaże, że jednak towar był

    Każda ze stron działa w okreslonym zakresie na zasadzie ryzyka. Na tym
    polega handel i dobrowolnośc zawierania umów czy bycie
    sprzedawcą/konsumentem w ogóle, więc nie ma MZ co szat rodzierać. Czasem
    się opłaci, czasem nie. Twoja decyzja.

    >> Niezgodność jest wtedy gdy coś miało wadę w momencie wydania.
    > No właśnie. A skoro grzebałeś w środku, to nie można udowodnić, że miało, bo
    > mogło zdechnąć choćby od tego, że grzebałeś w słiterku konononononowicza i
    > nie podłączyłeś się uziemnieniem do kalafiora tylko poiskrzyłeś ładnie po
    > podzespołach.
    [..]
    > A skąd wiadomo co spowodowało? Żaden biegły nie wybiega że tak, tam była
    > wada, nie na pewno gość nie wymacał tej wady sam. Przynajmniej nie powinien
    > tak powiedzieć, jeśli jest uczciwy, bo tego się nie da stwierdzić. Może
    > była wada, a może łapska klienta zaszkodziły.

    Można, uwierz. Poniekąd w tym siedzę. Wyłącznie kwestia kosztów, czyli
    patrz ww. sprawa ryzyka i jak bardzo chcesz się przekonać kto ma rację.

    >> może narozrabiać to oczywiste. Równie dobrze może tam nalać kawy przed
    >> czym plomby na obudowie tez nie zabezpieczą.
    > Tylko to jakby widać.

    I co z tego? Ingerencja to ingerencja, co ma do tego widzenie? Można
    uszkodzić bez otwierania żeby nie było widać. Żaden problem.

    > A raczej odwrotnie: Bo Ty postulujesz zostawiać je otwarte mówiąc, że jak
    > złodziej zechce to i tak się włamie.

    Ustanowiłeś sztywną granicę na plombach i obudowie. Starm się pokazać, że
    jest ona umowna i tak naprawdę kryterium powinno być uszkodzenie sprzętu
    przez klienta a nie dowolne inne czynności które szkody nie uczyniły.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1