  • Data: 2007-12-18 22:46:29
    Temat: Re: Płatność kartą płatniczną
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:47684ae7$1@news.home.net.pl...

    > Nie jest to informacja tylko obowiazek.
    > Akceptant musi oznaczyv miejsce, w którym prowadzi działalność, w sposób
    > umożliwiający jednoznaczne określenie, przy użyciu jakich elektronicznych
    > instrumentów płatniczych można dokonywać u niego operacji. W zwiazku z
    > tym ta naklejka jest wiazaca dla obu stron!

    Problem w tym, ze w praktyce nie ma żadnego mechanizmu prawnego
    pozwalającego na egzekucję tego obowiązku przez klienta. Był czas, że
    pisywałem skargi do banku - wystawcy karty. Nawet nie odpowiedzieli.
    Szukałem podstawy do dochodzenia części opłaty za wydanie karty, ale nie
    znalazłem. Moim zdaniem jest nisza w prawie pozwalająca na fanaberie w tym
    zakresie przez sklepy. Z tych przyczyn przykładowo nie robię zakupów w
    sklepach sieci LIDL, która realizuje karty od 20 zł. W moim mieście nie
    spotkałem się w innym sklepie z takim ograniczeniem.