    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pirackie programy
    Date: Wed, 24 May 2006 15:01:27 +0200

    In article <u...@4...net>,
    "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> wrote:

    > Legalne są te kopie programów (i np. kasety kupowane na leżakach), których
    > właścicielem stałeś się przed wejściem w życie znowelizowanej ustawy. Ale
    > nie wolno Ci ich odsprzedawać i w ogóle wprowadzać w obrót.

    Też niezupełnie. Moim zdaniem legalne jest tylko posiadanie, używanie
    (oraz obrót) już nie.
    Najbardziej pasuje mi do tej sytuacji art. 127. 1. UoPAiPP:
    "Jeżeli rozpoczęte przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy
    korzystanie z utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu lub
    programu radiowego albo telewizyjnego było według przepisów
    dotychczasowych dozwolone, natomiast po tej dacie wymaga zezwolenia, to
    może być ono dokończone, pod warunkiem że uprawniony otrzymał stosowne
    wynagrodzenie."

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.