    From: Roman <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Petarda w szkole
    Date: Sun, 29 Jan 2006 12:38:54 +0100
    <drcpmi$8qt$1@nemesis.news.tpi.pl> <drcuh0$q8l$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <drcuvm$hlk$3@inews.gazeta.pl>
    <y5ptg9u66pyv$.14x69emzgfmj.dlg@40tude.net> <dre2ed$2fs2$1@alfa.ceti.pl>
    <1...@4...net>
    <drfgir$dtb$1@inews.gazeta.pl>
    <1d702fz3kj9sm$.llhpvj5diibr.dlg@40tude.net>
    <drftc6$6ac$1@inews.gazeta.pl>
    <181gcpawh5kxu.dv1dlddrooy9$.dlg@40tude.net>
    <drfvmo$fvf$1@inews.gazeta.pl>
    <1w4gu1sf3cpg1$.6wtqqopgy55s$.dlg@40tude.net>
    <drg3sq$4hr$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2006 16:50:34 +0000, krys napisał(a) w wiadomości:

    > A zwolnienie z pracy nie jest odpowiedzią na niezadowolenie z jej pracy?

    Ale za opiekowanie się dzieckiem metodami niezgodnymi z ich wyobrażeniami
    nic jej nie zrobią. Ergo: osoba sprawująca opiekę nad cudzym dzieckiem, w
    szczególności opiekę w sensie administracyjnoprawnym, ma się w decyzjach
    kierować dobrem uczniów i swoją jak najlepiej pojętą wiedzą fachową, nie
    zdaniem rodziców, które to może być wyłącznie głosem doradczym.

    > Ale mogą narobić mu nieprzyjemności

    Tyle że ocena pracy nauczyciela musi być oparta na kryteriach
    zobiektywizowanych. Skarga z zarzutem, że nauczyciel zastosował metodę
    niezgodną z wolą rodziców co do zasady musi zostać oddalona.

    > Wpisanie uwagi to jedyna metoda karania? Gdzie nauczyciele byli przez
    > ostatnie 6 lat edukacji tych dzieci? Czy od zerówki zwracali im uwagę
    > na niestosownosc zachowania, czy wypłakiwali sią w rękaw rodzicom, z
    > kim to oni mają do czynienia, jaka ta młodziez niedobra itd? Wyciągali
    > konsekwencje wobec winnych wybryków?

    Wiesz, stając przed gimnazjalistą z objawami demoralizacji, nie szukam
    przyczyn, nie szukam winnych, szukam rozwiązań. I słabo mnie obchodzi,
    gdzie byli rodzice i nauczyciele przez wszystkie poprzednie lata.

    > Że być może wyrwałeś coś z kontekstu, bo wyrok dotyczył jakiegos
    > zakładu, a teraz próbujesz przenieść to na grunt szkoły.

    A gdybym w ogóle nie napisał, że to z wyroku sądowego, to tekst traci na
    prawdziwości?
    Wychowanie to obowiązek należytej staranności, nie obowiązek rezultatu.

    > Normalną konsekwencją zniszczeń po wybuchu petardy nie jest zamiatanie
    > boiska. Ani noszenie węgla.

    Tak jak normalną konsekwencją krycia przez brata brata, który uderzył
    młodszą siostrę nie jest niemożliwość oglądania dobranocki przez obu
    chłopców. A jednak rodzice to stosują.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: