  • Data: 2011-06-24 10:36:18
    Temat: Re: Paszport dla małoletniego - problemy z meldunkami
    Od: "Lady Heather" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Nowak" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:iu0e33$ant$1@news.onet.pl...

    > Teraz rodzice chcą dziecku wyrobić paszport. Wyjazd do miasta
    > wojewódzkiego odpowiedniego dla Y jest bardzo kłopotliwy. Czy konieczne
    > jest jego przemeldowanie, czy można załatwić to w inny sposób.

    Nie ma zmiluj sie. Nie testowalam wersji o ktorej mowi witek ale szczerze
    mowiac bałabym sie, nawet gdyby byla mozliwa, bo urzedy "mają czas":) Moje
    dziecko bylo zameldowane na stale w miejscu A [ miejsce urodzenia dziecka i
    miejsce zameldowania stalego matki] i na tymczasowo w miejscu B [ matka tez
    na tymczasowo w miejscu B, ojciec na stale w miejscu B]. Aby wyrobic dziecku
    paszport mialam dwie opcje
    1. jade do miejsca A i skladam tam wniosek o paszport, następnie mc pozniej
    zjawiam sie w miejscu A po odbior paszportu
    2. jade do miejsca A i wymeldowywuje dziecko, nastepnie zameldowywuje na
    stale w B i tam skladam wniosek o paszport.

    Poniewaz A i B to miasta wojewodzkie oddalone od siebie znacznie wybrałam
    wersje nr 2. I tak - uwazam ze to idiotyczne ze nie mozna zlozyc wniosku o
    paszport w miejscu zameldowania tymczasowego. Tak samo idiotyczne ze musze
    jechac do A zeby sie wymeldowac zeby sie zameldowac w B bo mozna by to
    zrobic od konca - melduje sie w B i B wysyla do A ze moga mnie sobie
    wykreslic z listy obywateli. No ale przeciez nie moze byc za prosto.

    I jeszcze cos - w przypadku wyboru opcji 2 - do wymeldowania dziecka z
    adresu stalego potrzebna jest zgoda/obecnosc obojga rodzicow :)

    LH