    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Park kulturowy - koszmar prawny!!
    Date: Mon, 24 Nov 2008 20:58:07 +0100

    news:0613.000001d2.492afe7f@newsgate.onet.pl...

    > Odszkodowanie można uzyskać w przypadku zmiany przeznaczenia gruntów
    > poprzez
    > miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego!! Toż cały czas piszę, że
    > tego
    > planu nie, choć ustawa o ochronie zabytków nakłada na gminę obowiązek
    > jego
    > sporządzenia dla obszarów parku kulturowego, który sama powołała.
    > albo nawet żądania wykupienia należących do nich
    > Ani gmina tego nie planuje nai jej nie stac, ani tez nikt nie zamierza
    > niczego
    > sprzedawać.

    Zdanie Gminy w tym zakresie jest niewiele warte, skoro uchwalili sobie park
    krajobrazowy. Ustawa nie uzależnia odszkodowania od ich woli. Nie rozumiem
    również, skąd Twoje oczekiwanie na ten plan zagospodarowania. Ustawa mówi o
    ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości na skutek ustanowienia
    zakazów i ograniczeń, a to wynika przecież z uchwały. Plan zagospodarowania
    terenu, to rzecz wtórna poniekąd z omawianym przez nas zagadnieniem
    niewiele mająca wspólnego.

    > Wynika to bezpośrednio z treści art. 17 Ustawy o
    > O tym pisałem. W przypadku MPZP!!
    > I nic więcej w tej sprawie się zrobić nie da,
    > Świetna rada... Ale dzięki, przynajmniej się starałeś. Mam wrażenie
    > jednak, że
    > nie rozumiesz nadal o co tu chodzi:)))

    To wyjaśnij.

    > Pogodziłbym się, gdyby jakiś określony stan istniał. A w tym przypadku
    > jest
    > chaos.

    Ja tu żadnego chaosu dopatrzyć się nie umiem. Ustawa nie określa terminu do
    wykonania tego planu.