  • Data: 2009-08-31 00:13:39
    Temat: Re: Paragon a prawo reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-08-30, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Osobnik posiadający mail a...@I...ml1.net napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > po pierwsze - to ja mam udowodnic, ze uzywałem zgodnie z przeznaczeniem,
    > czy ewentualnie powodem odrzucenia reklamacji musiałoby byc udowodnienie mi
    > ze uzywałem niezgodnie?

    Ty masz udowodnić, że wada istniała w momencie wydania. Sam fakt
    rozklejenia się nie jest takim dowodem. Moze być 100 innych powodów. To,
    że twierdzisz, że obuwie było uzytkowane w takich a takich warunkach nie
    oznacza, że to jest prawda. Równie dobrze mogłbys powiedziec, że
    sprzedawca Ci powiedział, ze istniała wada i dlatego klej puścił.

    > po drugie - ciekawi mnie, jakiez to niezdogne z przenzaczeniem uzywanie
    > wskazałby gwarant np. w przypadku butów do kosza czy do biegania, albo w
    > przypadku skórzanych polbutów (oczywiscie zakładam, ze buty nie sa
    > przemoczone, upackane tynkiem itd)

    Ot chociażby długotrwałe wystawienie obuwia na działanie podwyższonych
    temperatur (kaloryfer, za szybą w samochodzie) lub przechowywanie w
    warunkach podwyższonej wilgotności. Mogłeś przechowywać w składziku z
    farbami, gdzie gromadzą się pary rozpuszczalników, mogłeś wreszcie na
    siłę oderwać tę podeszwę bo Ci się buty znudziły a okres ochrony się
    kończył.

    --
    Marcin