  • Data: 2006-02-12 00:00:00
    Temat: Re: PZU
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 16:44:28 +0100, sg napisał(a):

    > fajnie, a widziałeś OWU, że tak kategorycznie twierdzisz, że coś da sie
    > zrobić, że jest to niedozwolona klauzula ? Osobiście znam OWU wielu
    > innych firm ubezpieczeniowych, które są dozwolone i tam firma odpowiada
    > za różne ryzyka do pewnego wieku ubezpieczonego, po tym wieku nie bierze
    > skladki za te ryzyka (jeśliby brała to rzeczywiście można by mówić, że
    > coś jest nie tak, że firma bierze składkę, a nie chce wypłacić
    > odszkodowania). Jest to jak najbardziej dozwolone i klient o tym
    > wiedzial w momencie podpisywania umowy, a jak nie wiedzial to tylko jego
> [...]

    Moim zdaniem jest to niedozwolona klauzula umowna. Tak nawiasem mówiąc to
    umowy ubezpieczeniowe aż roją się od klauzul abuzywnych, podobnie jak
    wszelkie umowy finansowe zawierane z bankami. Myślę, że sprawa jest do
    wygrania, aczkolwiek cechuje ją duży stopień niepewności. OWU często są
    skonstruowane na niekorzyść klienta i zawierają wątpliwe postanowienia
    często niedozwolone tak jak już wspomniałem.