  • Data: 2006-02-10 15:44:28
    Temat: Re: PZU
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

    Rafał Święch napisał(a):

    > To jest mimo wszystko problematyczne. Istnieje coś takiego jak niedozwolone
    > klauzule umowne. Jest strona internetowa na której znajduje się zbiór
    > orzecznictwa różnych krajów na temat tego co jest a co nie taką kaluzulą
    > (niestety nie w języku Polskim). Jest jedno orzeczenie sądu zagranicznego,
    > które właśnie taką klauzulę uznaję za niedozwoloną. Oczywiście orzeczenie
    > zostało wydane w innym systemie prawnym, ale u nas też możnaby spróbować
    > podważyć taką klauzulę. Poza tym mamy do dyspozycji cały wspólnotowy
    > dorobek ochrony konsumenckiej i można by to wykorzystać. Sprawa jest
> [...]

    fajnie, a widziałeś OWU, że tak kategorycznie twierdzisz, że coś da sie
    zrobić, że jest to niedozwolona klauzula ? Osobiście znam OWU wielu
    innych firm ubezpieczeniowych, które są dozwolone i tam firma odpowiada
    za różne ryzyka do pewnego wieku ubezpieczonego, po tym wieku nie bierze
    skladki za te ryzyka (jeśliby brała to rzeczywiście można by mówić, że
    coś jest nie tak, że firma bierze składkę, a nie chce wypłacić
    odszkodowania). Jest to jak najbardziej dozwolone i klient o tym
    wiedzial w momencie podpisywania umowy, a jak nie wiedzial to tylko jego
    wina, ze podpisuje to czego nie czytał.

    sg