  • Data: 2009-11-12 13:51:50
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (12.11.2009 13:18), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    [...]
    > Jest jeszcze drugi problem rondowy: Który wjazd ma pierwszeństwo? Bo wg
    > mnie wszystkie wjazdy są równorzędne i powinna działać reguła prawej
    > ręki. Niestety w praktyce jest wolna amerykanka. Widziałem 3 sposoby:

    Właśnie po to jest rondo, żeby tego dylematu nie było.

    Jak masz znak "rondo" ze znakiem "ustąp pierwszeństwa" - wtedy
    przepuszczasz tych na rondzie i wjeżdżasz wtedy kiedy masz wolne,
    ewentualnie kiedy widzisz po kierunkowskazie zjazdowym że jadący rondem
    zjeżdża.

    Jak masz sam znak "rondo", wjeżdżasz śmiało, bo ci na rondzie mają ci
    ustąpić pierwszeństwa (swoją drogą w Polsce widziałem może ze 2 takie
    ronda).

    p. m.