    From: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POLSPAM i art. 268 kk
    Date: Wed, 27 Nov 2002 19:25:25 +0100
    <as0upu$opv$1@news.tpi.pl> <X...@1...0.0.1>
    <as12t3$l8n$1@news.tpi.pl> <as206h$482$1@news.tpi.pl>
    <as24tl$5a8$1@news.tpi.pl> <as2bbe$d22$1@news.tpi.pl>
    <as2cah$kum$1@news.tpi.pl> <as2d0k$sbp$1@news.tpi.pl>
    <as2e41$a6e$1@news.tpi.pl> <as2gue$8gk$1@news.tpi.pl>
    <3...@n...home.net.pl> <as2jbd$4cf$1@news.tpi.pl>
    <as2l38$l7d$1@news.tpi.pl> <as2m1f$le$1@news.tpi.pl>
    <as2mpl$7oq$1@news.tpi.pl> <as2pg7$569$1@news.tpi.pl>
    <as2qd2$e49$1@news.tpi.pl> <X...@1...0.0.1>

    > Odpowiedz może na inne pytanie. Codziennie dostaję kilka czy nawet
    > kilkanaście tego typu maili kończących się zdaniem "jeżeli ten list
    > trafił do Ciebie przez pomyłkę, kliknij na link poniżej, aby
    > anulować subskrycję" - często w różnych językach. Powiedz, w imię
    > czego mam codziennie tracić kilkanaście / kilkadziesiąt minut na
    > latanie po różnych stronach i klikać jak małpa na różne linki,(...)

    Masz rację, tylko że przypadki, gdy ktoś złośliwie czy dla kawału dopisał
    Twój adres do jakiejś listy zdarzyły się zapewne kilka razy w ciągu kilku
    lat, o ile wogóle. W gruncie rzeczy ŻADEN system nie jest w stanie uchronić
    Cię przed takimi przypadkami, bo w ostateczności można sobie wyobrazić, że
    ktoś po prostu uzyskał dostęp do Twojego komputera - sprzątaczka lub koledzy
    w pracy - i odesłał potwierdzenie rejestracji z Twojego konta.

    Każdą rzecz dobrze jest oceniać po efektach - jakie są zyski, a jakie
    straty? Polspam - gdyby chiał być konsekwentny - musiałby zabklokować
    większość serwisów. Po stronie korzyści - pewnie nic byś nie odczuł, bo to
    nie brak kluczy weryfikujących subskrypcję jest źródłem Twoich codziennych
    męczarni, ale ludzie spamujący celowo i na masową skalę.

    > czy newsletter signs.pl (gdzie tak swoją drogą czasem wpadam, żeby
    > poczytać niektóre artykuły).

    bardzo mi miło:-)

    pozdrowienia
    Łukasz Łukasiewicz