  • Data: 2006-03-30 19:41:54
    Temat: Re: PESEL a wywody lekarza
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ra9om1ak wrote:

    > Czyli lekarz mial racje - niby. Na dole strony jest weryfikator -
    > wpisalem swoj PESEL, PESEL corki - ok. PESEL corki wedlug lekarza i info
    > na stronie - zle.
    >
    > Zglupialem...
    >
    > ...moze ktos wie, jak to wytlumaczyc ?

    dla osób urodzonych po 2000 roku miesiac jest powiekszony o 20.
    Lekarz miał rację.
    Zrobione jest to po to, żeby osoby rodzone w 1906 i 2006 nie mialy tych
    samych peseli.
    Ktos przy projektowaniu pesel zaoszczedzil 2 cyferki na latach i teraz
    trzeba kombinowac.

    Wszelkie weryfikatory mają to do siebie, że nigdy nie wiadomo co sprawdzają.
    Jeżeli pesel córki jest inny to pofatyguj się do Urzędu Miejskiego,
    niech zweryfikują i ewentualnie zmienią pesel.
    Wierzyć mi się nie chce, że teraz jeszcze daje się wygenerowac błędne
    pesele.