  • Data: 2005-06-12 21:44:28
    Temat: Re: Oszustwo - art. 286 § 1 k.k.
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:d8htc0$edo$9@news.onet.pl...
    >
    > Uważam, ze trudno będzie znaleźć takie orzeczenie, albowiem raczej nie
    > jest to prawda. Skoro zdołamy dowieść, że sprawca celowo wprowadzał w
    > błąd pokrzywdzonego i doprowadził go tym do niekorzystnego
    > rozporządzenia mienie m, to zasadniczo wyczerpujemy znamiona
    > przestępstwa oszustwa.

    Kwestią zasadniczą jest to, że na 100% niekorzystne rozporządzenie mieniem
    nie było skutkiem wprowadzenia w błąd. Zajrzyj do mojej odpowiedzi na post
    Johnson'a.

    > W praktyce najczęściej kłopot bywa z
    > udowodnieniem bądź to celowości działania sprawcy, który nie tyle
    > wprowadza w błąd kontrahenta, co po prostu przemilcza niektóre fakty i
    > utrzymuje później, że nie były istotne z punktu widzenia transakcji
    > albo były powszechnie znane. Czasem bywa kłopot z udowodnieniem, że
    > pewne fakty były znane już w chwili zawierania transakcji, czyli, że
    > sprawca powinien był zdawać sobie sprawę, że nie będzie w stanie
    > wywiązać się z umowy. I takie bywają kierunki obrony sprawców
    > oszustw. Ale zaproponowana przez Ciebie teza jest moim zdaniem niemal
> [...]

    A jeśli pokrzywdzony mimo usilnych działań sprawcy nie zostaje wprowadzony w
    błąd tylko pozoruje wprowadzenie w błąd? ;)
    Nawet cel takiego pozorowania jest dość jasny ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--