    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oświadczenie na prośbę sąsiada odnośnie kanalizacji.
    Date: Mon, 03 Sep 2007 05:10:23 -0500

    MMK wrote:
    > Właściciel C bardzo nalega żeby aby wystosować pismo do gminy o
    >
    > "ja właściciel B, wyrażam o przejście kolektora kanalizacji przez działkę B
    > do działki C. Jednocześnie proszę o uwzględnienie mnie przy dofinansowaniu
    > inwestycji"
    >
    > Ja chętnie podpisze byle by nie wpaść w jakieś problemy z powodu tego pisma.
    > Chciałbym tylko aby kolektor szedł skrajem działki i nie "wystawał" ponad
    > jej powierzchnie, nie śmierdział i nie hałasował i żebym nic nie musiał
    > dopłacać do tego interesu (owo uwzględnienie nie wiem czego ma dotyczyć).
> [...]

    Można wysłać pocztą, narazie nie musi byc podpis potwierdzony notarialnie.
    Dla bezpieczeństwa zastąpiłbym "wyrażam zgodę" przez "nie wyrażam
    sprzeciwu". Taki list można potraktować jako list intencyjny, sugerujący
    gminie, że gdyby chcieli zaplanować to przez działkę, to nie napotkaja
    oporu.

    Co do samej zgody, to musi byc sporządzona notarialnie i zostanie
    wpisana do księgi wieczystej działki i wówczas przed posdpisaniem takiej
    zgody będzie czas na negocjacje szczegółów.