  • Data: 2014-12-02 17:48:25
    Temat: Re: Osoba bez meldunku + inne: jak pomóc?
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-02 o 08:33, Liwiusz pisze:
    > Czyli mieszkając dajmy na to na Ursynowie będę się fikcyjnie meldował w
    > Łomiankach, aby tam posyłać dziecko do przedszkola? Bezsens.
    Może i bezsens, ale jeśli pracujesz w Łomiankach i chcesz tam dziecko po
    drodze do pracy podrzucić, to taki fikcyjny meldunek Ci to ułatwi.

    > Poza tym mam wrażenie, że nadal żyjesz w błędnym przypisaniu znaczenia
    > zameldowaniu - ustawa o systemie oświaty operuje miejscem zamieszkania,
    > a nie miejscem zameldowania.
    Jasne. "Dowód osobisty poproszę".

    > Dowód:
    > Co w sytuacji, kiedy w czasie rekrutacji rodzina przeprowadzi się do
    > Wrocławia i nie będzie mogła się jeszcze zameldować (brak aktu
    > notarialnego) czy będzie mógł przystąpić do rekrutacji? Czy system go
    > przepuści jak dziecka nie będzie w bazie meldunkowej?
    No właśnie po takiej operacji system nie przepuści i trzeba iść do
    dyrekcji tłumaczyć, prosić. A jeśli szkoła przepełniona to jest problem,
    bo formalnie rejonową ma w miejscu zameldowania.

    > Odp. Aby wziąć udział w rekrutacji nie trzeba mieć meldunku na terenie
    > Wrocławia, w ustawie jest zapis, że chodzi o miejsce zamieszkania.
    > System przepuści takie dziecko i może brać udział w rekrutacji wpisując
    > adres wrocławski. Ale rodzice muszą mieć dokument potwierdzający, że
    > będą tutaj mieszkać - np. umowa najmu, umowa kupna mieszkania.
    > http://www.wroclaw.pl/rekrutacja-do-przedszkoli-we-w
    roclawiu-pytania
    Ty chyba nie bardzo wiesz w jakim kraju żyjesz. Ilu mieszka bez żadnej
    formalnej umowy?

    Maciek