eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpakowanie ważniejsze od FV? › Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: PG <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
    Date: Fri, 08 Feb 2008 14:24:08 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <fohl5p$eef$1@news.onet.pl>
    References: <foh5tr$sc4$3@news.onet.pl> <foh6un$hm6$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: eau122.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1202477049 14799 83.14.124.122 (8 Feb 2008 13:24:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Feb 2008 13:24:09 +0000 (UTC)
    X-Sender: OhZcqqmaE+eMLd6tC/WdQw==
    In-Reply-To: <foh6un$hm6$2@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.14 (Windows/20071210)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:515835
    [ ukryj nagłówki ]

    Liwiusz napisał(a):
    > PG pisze:
    >> Witam,
    >>
    >> Chciałbym raz na zawsze rozwiać moje wątpliwości dotyczące pewnych
    >> praktyk związanych z reklamacjami, gwarancją itd.
    >>
    >> Kiedyś moi znajomi, jakieś 4 lata temu, mimo posiadania faktury na
    >> zakup telewizora oraz obowiązującej gwarancji, nie mogli z niej
    >> skorzystać, ponieważ nie posiadali.... opakowania oryginalnego!
    >>
    >> Pytanie brzmi - jak jest teraz - mam dosyć trzymania w piwnicy 8
    >> opakowań różnej wielkości. Chce się tego pozbywać i uważam, ze FV plus
    >> sama gwarancja powinna wystarczyć.
    >>
    >> Pomimo to o ile pamiętam, gdzieniegdzie spotyka się ustalenia, że nie
    >> wolno oddawać sprzętu bez oryginalnego opakowania.
    >
    >
    > Gwarancja jest dobrowolnym aktem i może zawierać np. warunek
    > posiadania oryginalnego opakowania.
    >
    > Jednakże każdy konsument (czyli osoba kupująca rzecz w celu nie
    > związanym z działalnością zarobkową), może reklamować towar nie na
    > zasadzie gwarancji, tylko na zasadzie niezgodności produktu z umową.
    > Wtedy stosuje się warunki opisane w ustawie, konieczność posiadania
    > oryginalnego opakowania wtedy nie zachodzi.

    Szkoda, że nie ma drobnym drukiem napisane, że trzeba znać imię osoby
    obsługującej i jej zdjęcie. Trudno.
    Natomiast pytanie: czy niezgodność produktu z umową to również to że TV
    się zepsuł a ma działać? W końcu nie kupuje TV z informacją, że może sie
    zepsuć w np. dwa lata.

    PG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1