    From: "Alek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Okna sąsiadów nad moim dachem
    Date: Thu, 4 Sep 2003 10:07:51 +0200

    > 1, Sąsiedzi nie mają prawa chodzić po Twoim dachu i go niszczyć.

    Tak właśnie uważam!

    > Możesz ich pozwać na drodze cywilnej

    Ale trzeba udowodnić kto, kiedy, ile razy, w jaki sposób itp.
    wykazać szkody, udowodnić ich związek z działaniem tych osób itd.
    W praktyce trzeba by zainstalować na dachu kamery nagrywające co tam się
    dzieje
    a potem zatrudnić rzeczoznawcę który oceni i wyceni szkody.
    Potem się okaże, że pacjenci są niewypłacalni i po ptokach.
    Zamurowanie okien załatwia sprawę raz na zawsze, jest 100 razy tańsze i w
    100% skuteczne.

    > albo też nawet w wypadku gwałtownego działania
    > potraktować ich czyn jako przestępstwo.

    Udowodnić ZAMIAR zniszczenia mienia byłoby trudno. Pozostają też trudności
    dowodowe j.w.

    > 2. Jak będziesz podnosił dach, to jest to remont i musisz dostać
    zezwolenie.
    > Wówczas sąsiad pewnie zaprotestuje. Tak więc ja bym wystosował pismo do
    > Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z prośbą o wyjaśnienie tej
    > kwestii.

    Zanim to zrobię chciałbym wiedzieć na czym stoję (jakieś przepisy budowlane
    itp.).
    Poza tym zamurowania tych okien chcę niezależnie od tego czy i kiedy będzie
    przebudowa dachu.

    Dzięki za pomoc. Może ktoś dorzuci coś jeszcze?
    Alek