  • Data: 2003-09-05 13:31:14
    Temat: Re: Okna sąsiadów nad moim dachem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Ale trzeba udowodnić kto, kiedy, ile razy, w jaki sposób itp.
    | wykazać szkody, udowodnić ich związek z działaniem tych osób itd.
    | W praktyce trzeba by zainstalować na dachu kamery nagrywające co tam się
    | dzieje
    | a potem zatrudnić rzeczoznawcę który oceni i wyceni szkody.
    | Potem się okaże, że pacjenci są niewypłacalni i po ptokach.

    Niestety takie ryzyko jest możliwe. Z tym że, zamiast kamery pewnie kilka
    zdjęć by wystarczyło i biegły, który potwierdzi, że uszkodzenie dachu
    nastąpiło wskutek chodzenia po nim. Przyznasz, ze mało prawdopodobne, by
    osoba nie mająca dostępu do tych ich okien właziła na Twój dach w celu
    uprawiania joggingu.

    | Zamurowanie okien załatwia sprawę raz na zawsze, jest 100 razy tańsze i w
    | 100% skuteczne.

    Ale nieco narusza prawa właścicieli tych okien do światła za oknem.

    | Udowodnić ZAMIAR zniszczenia mienia byłoby trudno. Pozostają też trudności
    | dowodowe j.w.

    Eeeeeee! Jak sfotografujesz sąsiada wiercącego dziurę w Twoim dachu, to nie
    spodziewam się kłopotów dowodowych.

    | Zanim to zrobię chciałbym wiedzieć na czym stoję (jakieś przepisy
    budowlane
    | itp.).
    | Poza tym zamurowania tych okien chcę niezależnie od tego czy i kiedy
    będzie
    | przebudowa dachu.

    Co do zamurowania okien, to należałoby zwrócić się do Nadzoru Budowlanego z
    wnioskiem, czy wykonano je zgodnie z prawem. Na wykonanie okien potrzebne
    jest zezwolenie, tak jak i na remont dachu. Wykonanie ich w opisanym przez
    Ciebie miejscu wiąże się z koniecznością wyrażenia Twojej zgody. Z tym, że
    nie wiem, jak długo te okna są już tam.