    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Date: Sun, 14 Feb 2016 19:41:34 +0100
    <n9k97m$vfg$1@node2.news.atman.pl> <n9l91v$n3s$1@dont-email.me>
    <56bf7e78$0$650$65785112@news.neostrada.pl> <n9o05h$jnq$1@dont-email.me>
    <56bf8b46$0$697$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9o3nv$tf2$1@node2.news.atman.pl>
    <56bf9bde$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9okuv$9s4$1@node1.news.atman.pl>
    <56c043a8$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9pr09$ejq$1@node1.news.atman.pl>
    <56c084fa$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>

    > Jak sprecyzujesz, o który kraj szczególnie cywilizowany Ci chodzi, to
    > mogę się dopytać. W Polsce w ogóle nie ma pojęcia "rewizji" poza
    > filmami, ale rozumiem że piszesz w potocznym tego słowa znaczeniu
    > właśnie o sprawdzeniu. O ile się orientuję, to we wszystkich krajach
    > strefy Schengen ta procedura wygląda podobnie. Rozmawiałem z
    > policjantami Kanady i USA - tam mają analogicznie.

    O kraje EU.

    > Nie wiem, skąd masz tę wiedzę, ale jeszcze nie dawno raportowało się raz
    > na dzień ile patroli te urządzenia ma i liczyło statystyki - no więc
    > choć by z tego wnoszę, że strona służbowa dopuszczała ich brak. Jeśli
    > upierasz się przy powielaczowym prawie, to sprecyzuj, jaki akt coś
    > takiego normuje.

    Obywatel ma znać i pamiętać zarządzenia komendanta policja ?
    Wolne żarty.

    > Błądzisz. Zdarzyło mi się kilka razy, że poszukiwany podawał dane po
    > prostu brata pewien, że brata w systemie nie mamy. To przecież nie musi
    > być obca przypadkowa osoba.

    To po zorientowaniu się należy go ukarać a nie karać profilaktycznie
    wszystkich innych.

    > Ale prawie wszystkie dane bywają w dowodzie osobistym, czy innych
    > zagubionych dokumentach.

    Ale nie zawsze człowiek je ma, nie zawsze też zachodzi potrzeba
    sprawdzenia czy to jego dane a nie brata.

    > Ooo! Widzę, ze z braku racjonalnych argumentów uderzamy w
    > postkomunistyczność :-)

    Bo argumenty w stylu "ma wykonywać wszystkie polecenia policjanta"
    są nie tylko nieprawdziwe ale przypominają też czasy komuny gdzie
    milicjant był panem i władcą.

    > No więc uznałem, ze w tym miejscu trzeba Cię sprowadzić na ziemię :-)
    >
    > Przez takie osoby jak Ty, Witek - ale i wielu innych "mądralińskich"
    > pisujących w sieci po prostu ginął ludzie. Ginął, bo wydaje im się, ze
    > ta Policja, to tak stoi sobie na tych drogach i nic im nie wolno, nic
    > nie potrafią, a samochody, to sobie zatrzymują dla hecy i wypracowania
    > statystyk.

    Mądraliński to taki który zamiast obalać argumenty strony przeciwnej
    obala wymyślone przez siebie i przypisywane dyskutantowi.
    A to że zatrzymują dla wypracowania statystyk to prawda.
    Prawdą jest też że w założonych normach mają ilość wylegitymowań.
    I zamiast pilnować porządku i przestrzegania przepisów zajmujecie się
    wyrabianiem norm i szykanowanie obywateli a bywa że i zastraszaniem.

    > Cóż, na szczęście, Polska, to nie "Dziki Zachód" i przeważnie zatrzymuje
    > się kierującego w związku z wykroczeniem albo do "rutynowej kontroli".
    > Toteż jak raz na czas pojawia się przygłup, to dla świętego spokoju
    > policjant pozwala mu się powygłupiać i puszcza wolno. Bo po co się
    > "kopać" z idiotą.

    Rutynowa kontrola to właśnie wyrabianie norm i szykanowanie obywateli.

    > Wynikiem takiego podejścia - dodatkowo propagowanego przez Internet - są
    > różne wypadki. Sztandarowy, to motocyklista, który miał hobby uciekać
    > policjantom i raz się narwał na blokadę po napadzie na kantor -
    > zastrzelono go. Ale z obserwacji kolegów automatycznie spadła na jakiś
    > czas liczba dowcipów z ucieczkami. Było kilka strzelanin nagłaśnianych
    > przez media, ale jakoś dziwnie nikt nie podaje później wyroków.

    Mieli zatrzymać gangstera. Ale że to idioci bez wiedzy i rozumu
    napadli na dwu nastolatków i użyli broni. Dla dzieciaków jacyś
    bandyci (bez mundurów czy identyfikatorów policji) ich napadli
    i chcieli zabrać na środku drogi samochód ojca więc zaczęli
    uciekać. Bandyci strzelali i były ofiary. Wyroki były ale kolega
    tych co strzelali ich nie pamięta.

    > Pamiętasz "akcję" z breneką wystrzeloną w tłum studentów przez pomyłkę?
    > Ale kilka tygodni później na meczu, jak pseudokibice zaczęli przeginać,
    > to podsłuchali przypadkową rozmowę dwóch policjantów, że jest
    > wątpliwość, jaką amunicję wydano prewencji. Spokój, jaki zapanował w tym
    > sektorze zdziwił nawet kibiców drużyny przeciwnej.

    Gratulacje dla pomysłu policjantów.

    > Tak więc osobiście jestem zdania, że wprowadzenie w Polsce prawa wzorem
    > z USA pozwalającego na strzelanie do uciekającego przed umundurowanym
    > policjantem doprowadziłoby do drastycznego spadku pościgów. Po prostu
    > uciekali by tylko przestępcy. Oczywiście, na początku kilku próbujących
    > by zostało odstrzelonych, ale niestety to cena za życie pozostałych.

    Pod warunkiem że używający broni będzie w mundurze policyjnym
    i nie będzie udawał bandyty jak to potraficie dzisiaj.

> [...]
    > postanowił uciec, bo POLONEZ-em go nie złapią. Po pierwsze za POLONEZ-em
    > stał lepszy radiowóz. Po drugie specyfika gór jest taka, że kolejne 30
    > km mógł uciekać tylko krajówką, albo wjechać w boczną i po kilku
    > kilometrach zatrzymać się przed szlabanem do lasu. Gnał krajówką, a
    > jadący za nim policjanci nagrali kilka sytuacji, w których po prostu o
    > mało co nie spowodował wypadku. Złapano go na blokadzie na końcu tej
    > krajówki. Dostał kilka lat w zawiasach i zakaz prowadzenia pojazdów.
    > Uciekał, bo miał w samochodzie dwie ładne dziewczyny.

    To może zamiast prowadzić pościg który stwarza zagrożenie dla ludzi
    wypracować inne rozwiązania. Po co wam łączność radiowa i telefoniczna
    skoro nie potraficie z niej sensownie skorzystać i każdy tuman w
    mundurku uważa że powinien włączyć koguta i jak strażnik teksasu
    dopaść podejrzanego osobiście ?

    > Tak więc kończąc przydługi post, do którego mnie sprowokowałeś, weź z
    > łaski swojej pod uwagę, że takie akcje w Internecie, z pozoru
    > nieszkodliwe, są bardzo niebezpieczne.

    Co niebezpiecznego mnie spotka jeśli nie dam potrzymać policjantowi
    swojego dowodu ? Poza tym że mnie "aresztuje" i zawiezie na posterunek ?
    Będzie strzelać ?