    From: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ogromne alimenty !!!
    Date: Sun, 8 Sep 2002 23:13:33 +0200

    news:alduf7$he0$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Spotkałam się z takimi osobami, które oferowały prace tylko wada podjecia
    > takiej pracy o, której piszesz to też niekiedy poniżej godności już nie
    > mówie wykształconego człowieka ale godności ludzkiej gdy dostaje się
    > jałmużne...
    > Zgadza się, że gdybyś wynajęła firme to sciągną z ciebie krocie ale tego
    > biednego zmusił głód na warunki jakie mu postawiłaś i to jest uwłaczające
    > godności ludzkiej...i co taki człowiek ma płacić alimenty za to tylko, że
    > nie daje mu sie możliwości normalnego zatrudnienia? Nigdy sie z tym nie
> [...]

    Nie wiem, gdzie mieszkasz ale połowa z pracujących ludzi w Łodzi zarabia
    najniższą krajową tj.560zł na rękę, pracując ponad 20 dni w miesiącu. Ja
    proponowałam 50zł /nie licząc śniadania/ co stanowi 1/11 miesięcznej pensji
    łódzkiej. Czy to krzywda? Dla kogoś np.z Warszawy to pewnie śmieszna kwota
    ale nie w Łodzi.
    A jeśli chodzi o alimenty to uważam, że posiadanie dzieci to wielka
    odpowiedzialność dla tego, kto je ma. Nie można tej odpowiedzialności
    przerzucać na innych i użalać się.
    Głodne dziecko nie rozumie, że polska gospodarka legła i nie ma pracy - to
    dziecko powinno dostać ciepły posiłek i kanapkę do szkoły. Czy tylko matka
    ma sama walczyć o pieniądze na mieszkanie, opłaty, ubrania,książki itd? Były
    mąż nie jest byłym ojcem. Jeśli zakłada nową rodzinę i płodzi nowe dzieci to
    musi być świadom tego, że na te dzieci musi pracować. A nie zostawia dzieci
    z byłą żoną, zamienia ją na młodszą i mówi jaki jest biedny, bo ma dwie
    rodziny na utrzymaniu. Mógł powstrzymać swoje hormony i najpierw pomyśleć
    /głową!!!/ a dopiero robić....
    Każdy musi odpowiadać za swoje czyny i ponosić ich konsekwencje. Nie jest mi
    żal rodziny z 12 dziećmi, gdzie rodzice nie pracują. Żal mi tych dzieci, że
    mają takich rodziców, którzy je spłodzili a teraz lamentują, że są biedni i
    nie mają co dać im jeść. Mają pretensje do całego świata tylko nie do
    siebie.

    P.S. Autor tego ogłoszenia dalej napisał, że ulitował się nad kolegą i
    zatrudniał go na czarno za 2zł/h. Czyli on stróżował np. 10h za 20 zł? To
    znaczy że jednak ja zapłaciłam więcej temu "biednemu człowiekowi". W Łodzi
    stawka wynosi 5zł/h, w Olsztynie 2zł/h a ile w W-wie?