  • Data: 2003-07-17 21:32:27
    Temat: Re: Office XP OEM - licencja
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Olgierd napisał:
    > No właśnie, zgodnie z wyrokiem jeśli strony umowy napiszą "sprzedaż" to
    > oznacza sprzedaż, a jeśli napiszą "licencja" to oznacza licencja. Sprawa

    A skądżeś to wyczytał !?!?!?!?!? Mogą sobie napisać co tam tylko chcą,
    ale jeśli nie następuje przeniesienie praw majątkowych to NIE oznacza to licencji,
    lecz sprzedaż egzemplarza utworu. I koniec i kropka.

    > Takie czy inne rozstrzygnięcie w niczym nie zmienia faktu, że od woli
    > dysponenta majątkowych praw autorskich zależy jaki jest zakres prawa
    > udzielonego nabywcy.

    Mylisz się.

    > IMHO nawet Microsoft nie może zwać się "właścicielem"
    > oprogramowania, lecz "posiadaczem majątkowych praw autorskich" do niego, a
    > skoro nemo plus iudex transfere potest quam ipse habet - może co najwyżej
    > przenieść prawa na określonych polach eksploatacji bądź udzielić licencji na
    > określonych polach eksploatacji. Gdyby "sprzedali" program to otrzymałbyś
    > pełne prawa: do kodu, do modyfikacji, do dalszego zbycia.

    Ale ja nigdzie nie mówię, że oni sprzedają program w takim znaczeniu.
    Oni sprzedają EGZEMPLARZ PROGRAMU z wszelkimi tego konsekwencjami dla siebie,
    czyli pozbawieniem się praw do jakiejkolwiek kontroli dalszego jego obrotu poza
    dzierżawą i najmem.
    No chyba, że zechcesz twierdzić, że nabywając Offica nabyłem część praw
    majątkowych do niego ?

    pozdrawiam
    Arek