  • Data: 2003-07-18 12:15:26
    Temat: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wielce Czcigodny Arek a...@e...net popełnił następującą wiadomość
    bf8n0v$i9u$...@n...onet.pl:

    > I na to zwracam Ci właśnie uwagę.
    > Jeżeli twierdzisz, że dostaję licencję na używanie programu, to nie
    > mam żadnego prawa do dania licencji innej osobie na używanie tegoż
    > programu.
    > A tak nie jest, prawda?
    > Mogę go odsprzedać innej osobie czyli jednak
    > *KUPUJĘ_EGZEMPLARZ_PROGRAMU .

    Możesz, możesz odsprzedać program na warunkach określonych w licencji -
    czyli razem ze sprzętem, w przypadku licencji OEM. Tak naprawdę możesz
    odsprzedać sprzęt wraz z licencją na oprogramowanie. Jeśli program nie jest
    OEM możesz przenieść licencję na innego użytkownika. Jeśli chodzi o
    sublicencję (powyżej) to zaczynasz sobie przeczyć. Jeśli chodzi o
    "odsprzedanie" aplikacji to spójrz najpierw na definicję sprzedaży w k.c. a
    następnie do art. 45 k.c. jeśli chodzi o definicję rzeczy. W odniesieniu do
    wartości niematerialnych sprawę reguluje prawo autorskie i nic więcej.
    I nie powołuj się na nieistniejące bądź niewnoszące nic orzecznictwo,
    sprawdź czy orzeczenie NSA jest źródłem prawa (wobec tego czy możesz
    twierdzić, że sądy cokolwiek zdecydowały).

    --
    Olgierd