    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 5 Jul 2012 23:08:38 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Odstąpienie

    On Thu, 5 Jul 2012, Tomek P. wrote:

    > ofertą sam raz używa wyrazu "zlecenie" a raz "zamówienie":

    Czyli wiemy że nie wiemy iż nie ma "literalnych" dowodów
    na intencje stron, znaczy należy badać "okoliczności".
    Na mój gust pozostaje ostrzeżenie, że a nuż pojawi się
    koncept że to jednak nie dzieło.

    > "Cena obejmuje zniżkę z uwagi na zamówienie pakietowe dwóch umów - zlecenie
    > tylko na jedną umowę kosztowałoby..."
    > Czyli wynikałoby z tego, że to jednak jest "zamówienie".

    IMVHO, w zacytowanym tekście, "zamówienie" dotyczy zawarcia
    umowy na usługę, a nie samej usługi.
    To "zamówienie pakietowe", czyli umowa ramowa, należy już
    IMO do zleceń (co możliwości iż poszczególne umowy szczegółowe
    są dziełami nie wyklucza).

    > Ale czy "wady istotne" mają coś do nieukończenia dzieła w terminie,

    Może na to pytanie ktoś umie udzielić jasnej odpowiedzi.
    Ja obrócę kota jeszcze raz: załóżmy, że odmawiasz przyjęcia
    proponowanej treści.
    Co dalej?
    Idzie mi rzecz jasna o fakt, że taka umowa, ktobykolwiek
    umiejący dodać dwa do dwu jej nie sporządził, będzie miała
    pewne elementy takie same lub bardzo podobne.
    Co można powiedzieć na zarzut "ale zamawiający wykorzystał
    część otrzymanej treści, niech no przedstawi co tam
    dał klientowi"?

    Bo jeśli z "dzieła" część została wykonana, czyli przyjęta,
    to niezależnie od innych podstaw, zapłata za tę część
    będzie przysługiwać.
    Zgadza się?

    [...]
    > Może i by było dobre, ale nie zostało ukończone w umówionym terminie.
    > No i poza tym, bez drugiej umowy licencyjnej, pierwsza jest mi niepotrzebna,

    A, czyli po prostu "wcale nie potrzebuję skoro nie w terminie".
    Hm... no tu to pasuję.

    To wygląda na słuszną argumentację.
    O ile są dowody.
    Umowa była ustna, pisałeś?