  • Data: 2009-11-21 14:49:20
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za wpis na forum
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 05:32:08 -0800, Jacek napisał(a):

    > Zdziwiłbym się gdybyś potwierdził. I nie traktujmy sprawy osobowo.
    > Rozumiem że uważasz, że to nie Ty zbierasz dane osobowe tylko osoba
    > która cię zatrudnia, niby logiczne i mogę się z tym zgodzić, ale meritum
    > sprawy to nie zmienia.

    No i nadal nie rozumiesz ;-) zaczęliśmy od "odpowiedzialność za wpis na
    forum" a doszliśmy do "zbiera dane osobowe".
    Więc o co pytasz: o dane osobowe czy o odpowiedzialność administratora
    forum za np. naruszenie dóbr osobistych użytkownika przez innego
    użytkownika?

    > Czyli ustalając: tylko autor odpowiada za treść wpisu,
    > ale osoba hostująca może odpowiadać za jego nieusunięcie jeśli została o
    > to poproszona (paragrafy na to są).

    Poproszona to za mało; to jest właśnie przyczyna, dla której napisałem,
    że prośby i groźby zwykle ignoruję.
    Musi być wiarygodne bądź urzędowe zawiadomienie o bezprawności
    zgromadzonych danych. I dlatego jeśli mi np. jakaś firma pisze, że "na
    forum nas krzywdzą, a to konkurencja i byli pracownicy", to ja to zwykle
    olewam. Proszę o usunięcie bluzgów, często o usunięcie nazwisk -- ale sam
    wpis, często nawet bardzo krytyczny, zostaje.

    > Zdaje się, że tego typu spraw nie było
    > jeszcze, no może poza wspomnianą naszą klasą.

    Tak, niedawno bodajże facet ze Szczecina dostał 5 tys.

    Jest jeszcze w rozwoju sprawa Tomasza W., niedawno wygrał z N-K sprawę w
    temacie "czy zdjęcie klasowe i imię i nazwisko i nazwa szkoły to dane
    osobowe" przed NSA.

    Ledwie co skończyła się głośna sprawa za "trolla" na Wikipedii, dokładnie
    z tego względu powód przegrał -- nie wiedział kogo pozywać (i pozywał
    admina, a nawet nie admina).

    Była też sprawa forum Gazety Bytowskiej, gdzie prokuratura próbowała
    zapędzić redakcję tejże w kozi róg (i nawet przez jakiś czas się udawało).

    Warto zapoznać się z tymi materiałami, bo to w sumie ciekawe jest i
    pouczające.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl