eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta dysku twardego › Re: Odpowiedzialność producenta dysku twardego
  • Data: 2009-04-18 16:26:42
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta dysku twardego
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    spp pisze:

    > Obawiam się że jak zwykle roszczenia z tego tytułu ograniczone są do
    > wartości samego dysku. :(
    > Podobnie zresztą jest przy np. materiałach fotograficznych.

    Ok, w normalnych warunkach tak. Poza tym zwracam uwagę, że roszczeniem
    nie byłoby tu odszkodowanie za utracone dane, lecz żądanie ich
    odtworzenia. Mamy tu bowiem następującą sytuację:

    * usterka wynika z wady oprogramowania dysku; oprogramowanie to będąc
    niedopracowanym i niedostatecznie przetestowanym, powoduje uszkodzenie
    obszaru serwisowego dysku
    * usterka ta nie powoduje utraty danych; są one nadal bezpiecznie
    zapisane na talerzach, dysk po prostu nie startuje.

    W normalnych sytuacjach dysk ma prawo się uszkodzić i normalnym jest,
    że producent nie odpowiada za to, nie można też rościć praw do
    jakiegokolwiek odszkodowania innego niż naprawa/wymiana dysku o ile jest
    on objęty gwarancją. Tu jednak niemożność dostępu do danych wynika z
    niezachowania przez producenta odpowiedniej staranności i w efekcie
    wprowadzenia na rynek rażąco wadliwego produktu.


    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1