eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta dysku twardego › Re: Odpowiedzialność producenta dysku twardego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność producenta dysku twardego
    Date: Sat, 18 Apr 2009 18:26:42 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 27
    Message-ID: <gscuqv$kr7$1@node2.news.atman.pl>
    References: <gsam7i$bko$1@node2.news.atman.pl> <gsbvj6$epe$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello087206112192.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1240071839 21351 87.206.112.192 (18 Apr 2009 16:23:59
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Apr 2009 16:23:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <gsbvj6$epe$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:585175
    [ ukryj nagłówki ]

    spp pisze:

    > Obawiam się że jak zwykle roszczenia z tego tytułu ograniczone są do
    > wartości samego dysku. :(
    > Podobnie zresztą jest przy np. materiałach fotograficznych.

    Ok, w normalnych warunkach tak. Poza tym zwracam uwagę, że roszczeniem
    nie byłoby tu odszkodowanie za utracone dane, lecz żądanie ich
    odtworzenia. Mamy tu bowiem następującą sytuację:

    * usterka wynika z wady oprogramowania dysku; oprogramowanie to będąc
    niedopracowanym i niedostatecznie przetestowanym, powoduje uszkodzenie
    obszaru serwisowego dysku
    * usterka ta nie powoduje utraty danych; są one nadal bezpiecznie
    zapisane na talerzach, dysk po prostu nie startuje.

    W normalnych sytuacjach dysk ma prawo się uszkodzić i normalnym jest,
    że producent nie odpowiada za to, nie można też rościć praw do
    jakiegokolwiek odszkodowania innego niż naprawa/wymiana dysku o ile jest
    on objęty gwarancją. Tu jednak niemożność dostępu do danych wynika z
    niezachowania przez producenta odpowiedniej staranności i w efekcie
    wprowadzenia na rynek rażąco wadliwego produktu.


    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1