eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność › Re: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej
    nieskuteczność
    Date: Wed, 23 Dec 2020 07:08:17 +0100

    dyskusyjnych:5fe2721c$0$524$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 22.12.2020 o 17:29, J.F. pisze:

    >Zaryzykuję, ze jesień 2017 roku, bo w 2016 mam wbite szczepienie
    >ostatnie.

    Jak spojrzec tu
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    To gdzies na poczatku 2018 byl wyrazny wzrost smiertelnosci.
    Widoczny w grupie 65+, tudziez w niektorych krajach - Hiszpania,
    Szkocja.

    Ale to wzrost podobny jak na poczatku 2019 roku, a jesli mnie pamiec
    nie myli - to grypa sezonu 2016/17 byla jeszcze mocniejsza.

    Jeszcze lepiej widac tu:
    https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/DEMO_
    R_MWK_TS__custom_386924/default/line?lang=en
    tylko trzeba dobrze ustawic.

    W Niemczech byl wyrazny pik na poczatku 2018, w Polsce ... w zasadzie
    jak co roku - zimowy sezon.
    Na Slowacji podobnie.

    Moze to nie "reakcja organizmu", tylko jednak wredną grype trafiles.
    Ale zima 2018/19 tez jakas wredna grasowala.

    >Lekarzem nie jestem. Posłuchałem lekarza - fakt, ze chirurga,
    >ale jednak lekarza :-D

    No, ale na szczepieniach to sie moze nie znac, wiedza stara i
    zapomniana :-)

    J.