  • Data: 2009-07-01 10:27:14
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Maciek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał
    > czy sprzedawca ma prawo odmówić podania nazwy producenta danego towaru?
    > Konkretnie chodzi mi o salon łazienkowy sprzedający płytki ceramiczne
    > różnych producentów. Na ekspozycji podane są jedynie - nazwa płytki,
    > wymiar, cena i nr katalogowy wewnętrzny tegoż salonu. Na pytanie "Kto jest
    > producentem danych płytek" sprzedawcy odmawiają odpowiedzi twierdząc, że
    > nie powinno mieć to dla mnie żadnego znaczenia

    3 lata temu kupowałem gres w jednym ze sklepów sieci, której nazwa jest
    bardzo zbliżona do "człowiek śniegu".
    Kupiłem gres produkcji włoskiej w dobrej cenie. Nazywał się ładnie ;) miał
    stylizowaną etykietę z jakąś tam nazwą, już nie pamiętam, napisane było
    "Kraj produkcji: Włochy".
    Towar przyjechał na budowę, zapłacono. Po kilku dniach znalazłem wreszcie
    czas, żeby mu się przyjrzeć. Patrzę, a na opakowaniu kartonowym jakieś
    azjatyckie krzaczki i już normalnie napisane jakieś "jadidi". Google
    pokazało, że to wyrób chińskiej fabryki.
    No to do sklepu z żądaniem zwrotu kasy i zabrania tego czegoś, bo miało być
    włoskie a jest chińskie.
    - Ale o co panu chodzi?
    - O to, że gdy zamawiałem towar, to było na nim napisane, że został
    wyprodukowany we Włoszech. A nie w Chinach.
    - Ale co to ma za znaczenie?
    - Dla mnie podstawowe, bo czuję się przez pana oszukany.
    I pokazując na te moje płytki palcem... Co widzimy? Że to już nie jest gres
    włoski ale hiszpański!
    - No to może się pan zdecyduje, czy kupiłem płytki włoskie, chińskie czy
    może jednak hiszpańskie?

    Facet przekreślił napis "Włochy" i dopisał obok "Hiszpania". Gres był, jest
    i będzie chiński.

    Daje do myślenia?
    Maciek.