  • Data: 2011-03-21 09:02:58
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Tyle że w przeciwieństwie do samochodu, z oprogramowaniem nie możesz
    > zrobić nic bez osobnej zgody - właśnie licencji.

    I to przewiduje moja umowa cywilnoprawna.

    > Nie ma ustawy o ochronie praw motoryzacyjnych i pokrewnych, zaś w
    > przypadku praw autorskich - są.

    Są.
    Zakup licencji na kopiowanie samochodu i sprzedaż tych kopii.

    > Ale czym jest ten egzemplarz, pudełkiem? nośnikiem? Czy pozwalasz
    > użytkownikowi kopiować na inny nośnik (poza kopią zapasową na którą mu
    > pozwala ustawa) czy nie?

    Egzemplarz programu to kompletny działający program.

    Kopii mojego programu użytkownik może wykonywać w dowolnej
    ilości, w takiej, którą sam uzna, że jest bezpieczny.
    Jednakże wykorzystywać może tylko jeden egzemplarz
    (ale też wyrażam zgodę na wykorzystywanie dwóch egzemplarzy
    aż do uzyskania ostatecznej wersji bilansu firmy,
    bo dbam o komfort klienta).

    > Jakbyś tak pogrzebał, to by Ci wyszło że wcale sytuacja twoja i twoich
    > klientĂłw nie jest taka jednoznaczna.

    Jest. Bo oboje zgadzamy się na warunki umowy i naszym celem
    jest wzajemna uczciwość. Jak widzę, że ktoś przegina w zapisach
    w umowie to ja rezygnuję bo to wróży kłopoty.

    Andrzej.