  • Data: 2008-06-03 07:24:30
    Temat: Re: Ocieplenie mieszkania w bloku mieszkalnym - wspólnota
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Jun 2008, Alek wrote:

    > Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał

    > Pytacz ma to szczęście, że mieszka w dużej.
    > W małej na (prawie) wszystko musisz mieć zgodę *wszystkich*

    Prawda.

    > a zawsze trafi się albo jedna menda albo właściciel nie
    > mieszkający i nieuchwytny, wiem coś o tym :(

    Ale w zamian jest haczyk.
    Zacytuję:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-wlasnosci
    -lokali-1_2_8.html
    +++
    Art. 20
    1. Jeżeli lokali wyodrębnionych, wraz z lokalami niewyodrębnionymi,
    jest więcej niż siedem, właœciciele lokali sš
    obowišzani podjšć uchwałę o wyborze jednoosobowego lub kilkuosobowego zarzšdu.
    ^^^^^^^^^^
    Art. 21
    1. Zarzšd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje jš
    na zewnštrz oraz w stosunkach między wspólnotš a poszczególnymi
    właœcicielami lokali.
    ---

    Z dalszej treści (art.22 i 23) mi wynika jednoznacznie: wykonywanie
    wszelkich czynności MUSI prowadzić zarząd!
    W przypadku czynności przekraczających zwykły zarząd (...lub dowolnych
    ujętych w umowie) potrzebna jest *zgoda* współwłaścicieli.
    Ale IMO nie wygląda to tak, że współwłaściciele *mogą* podejmować decyzje
    "wprost", w taki sam sposób jak w małej wspólnocie!
    IMO wygląda to na celową działalność ustawodawcy: ma być ktoś, kto
    imiennie wyraża zgodę "za wszystkich".

    Mamy jeszcze taki dopisek:
    +++
    Art. 26
    1. Jeżeli zarzšd nie został powołany lub pomimo powołania nie wypełnia
    swoich obowišzków albo narusza zasady prawidłowej gospodarki, każdy
    właœciciel może żšdać ustanowienia zarzšdcy przymusowego przez sšd
    [...]
    ---

    Jeśli dobrze gadam, to Sandal ma zgryz taki, że najpierw *musi* doprowadzić
    do zebrania zarządu...

    pzdr, Gotfryd