  • 1. Data: 2008-06-02 13:21:43
    Temat: Ocieplenie mieszkania w bloku mieszkalnym - wspólnota
    Od: Sandal <s...@s...wroclaw.pl>

    Witam.
    Mieszkam w bloku, którego właścicielami są wszyscy mieszkańcy (coś na
    kształt wspólnoty, ale nie jest to nigdzie uregulowane, nie ma zebrań,
    funduszu remontowego, itp).
    I teraz mam pytanie, czy jakbym chciał ocieplić tylko i wyłącznie
    swoje mieszkanie to potrzebuję na to zgodę wszystkich właścicieli
    mieszkań czy mogę to zrobić nikogo się o zgodę nie pytając?
    Jak tak, to co się stanie jakby np. 1 osoba nie chciała się zgodzić,
    co ewentualnie by mi groziło jakbym bez tej zgody zrobił sobie
    ocieplenie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-02 13:43:11
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sandal" <s...@s...wroclaw.pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    A jak ten blok bedzie wyglądał jak okleisz styropianem tylko swoje ściany?
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2008-06-02 15:53:07
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    On 2 Cze, 14:21, Sandal <s...@s...wroclaw.pl> wrote:
    > czy jakbym chciał ocieplić tylko i wyłącznie
    > swoje mieszkanie to potrzebuję na to zgodę wszystkich właścicieli
    > mieszkań czy mogę to zrobić nikogo się o zgodę nie pytając?

    Nie możesz, bo ściany, na które chciałbyś położyć ocieplenie nie są
    Twoje. Są to części wspólne.
    Pzdr

  • 4. Data: 2008-06-02 16:38:29
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

[...]

    Nawet jakbyś był właścicielem całości, to nie możesz sam docieplić kawałka
    ściany. Możesz docieplić całą ścianę, jeżeli wysokość budynku nie przekracza
    12m
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2008-06-02 17:04:38
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    S <s...@o...pl> napisal:
    > Co znaczy, że nie mogę kawałka budynku docieplić? Jakąś podstawę prawną
    > podaj, bo to jest bardzo ważne.
    > Nie jeden raz widziałem budynki gdzie ocieplone było np. 1 mieszkanie na
    > partrze w 1 klatce i tyle, czyli co to jest? Samowola?

    A masz zgode pozostalych wspolposiadaczy? Bo w zakresie czesci wspolnych
    nie ma twoich scian i ich scian, lub twojego kawalka w tych scianach.
    Jest twoj procent udzialu we WSZYSTKICH scianach. Pozostali maja analogicznie.
    Probujac ocieplac sciane zewnetrzna bez ich zgody naruszasz ich wlasnosc.

    I tak! To jest samowola.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2008-06-02 17:05:14
    Od: "S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nawet jakbyś był właścicielem całości, to nie możesz sam docieplić kawałka
    > ściany. Możesz docieplić całą ścianę, jeżeli wysokość budynku nie

    Budynek jest 2-piętrowy, ma góra 10 metrów.

  • 7. Data: 2008-06-02 17:48:46
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "S" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Budynek jest 2-piętrowy, ma góra 10 metrów.
    >
    > Co znaczy, że nie mogę kawałka budynku docieplić? Jakąś podstawę prawną

    Prawo budowlane bodajże art.29, który wyraźnie mówi o ścianach a nie
    fragmentach.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2008-06-02 17:51:10
    Od: "S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > analogicznie.
    > Probujac ocieplac sciane zewnetrzna bez ich zgody naruszasz ich wlasnosc.

    Na razie nie mam zgody, bo dopiero się orientuję czy w ogóle taka zgoda jest
    potrzebna.
    Poza tym jestem na 99% pewien, że 1 właściciel (z 12) nie wyrazi zgody i co
    wtedy? Zgodnie z prawem nie mogę sobie ocieplić przez 1 gościa robiącego "na
    złość"?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-06-02 18:07:54
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Prawo budowlane bodajże art.29, który wyraźnie mówi o ścianach a nie
    > fragmentach.

    A jeszcze musisz zgłosić jak będziesz chciał docieplać ścianę. Nie musisz
    mieć pozwolenia na budowę ale musisz zgłosić art 30
    --
    Maluch

  • 10. Data: 2008-06-02 18:38:45
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    S <s...@o...pl> napisal:
> [...]
    > wtedy? Zgodnie z prawem nie mogę sobie ocieplić przez 1 gościa robiącego "na

    Nie. Moze byc przeglosowany na zebraniu wspolnoty mieszkaniowej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek