    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ocena potencjalu i badanie kompetencji
    Date: Tue, 14 Feb 2012 16:11:39 +0000 (UTC)

    ktoś wrote:

    > jak pracownik sobie radzi w pracy ze stresem to widać w pracy po
    > efektach jego pracy, nie widzę podstaw do jakichś wydumanych badań w
    > tym zakresie.

    Dlatego właśnie jesteś pracownikiem, a nie pracodawcą...
    Tego typu badania mogą być istotne, np. w obliczu planów firmy, jakieś
    łączenia się firm, czy ew. rozważany awans pracownika.

    Lub po prostu chęć poprawy jakichś wadliwie funkcjonujących procesów i
    próba ustalenia kto jest tym najsłabszym ogniwem.

    > widocznie ci "pracodawcy" znaleźli sobie nowy sposób
    > na tanie pozbywanie się pracowników, czyli "jakieś" badania które to
    > "jakoś" pokazują że pracownik się nie nadaje i narusza "jakiś" punkt
    > regulaminu.

    Badania mogą pokazać, że pracownik się po prostu nie nadaje. I tyle.
    Albo moga pokazać kogo można awansować, a dla kogo obecne stanowisko to
    szczyt możliwości.
    Albo, jak to bywa najczęściej, pokażą słabe punkty i pracodawca będzie
    wiedział na co położyć nacisk przy szkoleniach.

    > w wojsku sprawność uzyskuje się ćwiczeniami, nie myślałeś chyba że ci
    > pracownicy siedzę cały czas i nic nie robią i cały czas maja
    > zachowywać sprawność, którą trzeba badać?

    To jak zachowują sprawność to ich sprawa. Pracodawca nie kontroluje czy
    ćwiczą, trenują itp.
    Natomiast raz w roku sprawdza czy nie skapcanieli.

    Tak samo przy kadrze zarządzającej. Poczytaj jak się wypalają
    pracownicy, jak spada motywacja itp, tony tego napisano już.

    --
    Pozdro
    Massai