eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym › Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Date: Wed, 12 Mar 2008 10:25:46 +0100
    Organization: Niezorganizowany
    Lines: 47
    Message-ID: <fr87ih$jgd$4@news.onet.pl>
    References: <fr4egr$86s$1@news.wp.pl> <560k0p5yekyg$.dlg@usenet.mail.op.pl>
    <fr5bml$ejo$2@news.onet.pl> <8...@u...mail.op.pl>
    <fr5pu4$unk$1@news.onet.pl> <5uy1tvwdh0q5$.dlg@usenet.mail.op.pl>
    <fr60qh$lda$1@news.onet.pl> <g...@u...mail.op.pl>
    <fr6m7m$r47$2@news.onet.pl> <3e7qtgfseee5$.dlg@usenet.mail.op.pl>
    NNTP-Posting-Host: bzd114.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.onet.pl 1205313937 19981 83.19.33.114 (12 Mar 2008 09:25:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Mar 2008 09:25:37 +0000 (UTC)
    X-Sender: 177FD+fzvU/4mkj4c63MMLTROZGoLyZ5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:521641
    [ ukryj nagłówki ]

    W odpowiedzi na pismo z środa, 12 marzec 2008 08:43
    (autor TomaSz.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <3e7qtgfseee5$.dlg@usenet.mail.op.pl>):

    >>> Chwila, chwila - kto jest producentem - bo w kompie procesor jest od
    >>> Intela, grafika od Nidii, dysk od Maxtora, pamięć od Kingstona itd
    >>> itd...
    >> No i? Producentem jest ten, co dokłada ostatnią rzecz, a pozostali są
    >> podwykonawcami.
    > No to wygląda na to, że jestem producentem komputerów, bo złożyłem ich już
    > kilka w życiu :)

    No to jesteś. Nikt nie mówi, że producent ma produkować coś na skalę masową.

    >> Sugerujesz, że producentem Pepsi, jaką właśnie piję, nie jest Pepsico ,
    >> bo cukier jest z cukrowni, woda z oczyszczalni, a butelka z plastyku?
    > Nie, po prostu napisałeś:
    > "Producent nie może psuć sobie marki sprzedając sprzęt niekompletny."
    > I w przypadku Pepsi się zgodzę - sprzedaż tego napoju np. bez cukru czy
    > wody wydaje mi się chybionym pomysłem, natomiast komputera bez OS'a już
    > nie.

    Dlaczego? Komp bez OSa jest praktycznie bezużyteczny. Pomijając wąską grupę
    geeków, pozostali klienci chcą kompletny produkt i jego dostarczenie buduje
    markę. Dostarczenie niekompletnego produktu obniża poważanie dla marki oraz
    generuje dodatkowe problemy -- niezadowolony klient, który dołożył sobie
    coś własnego co nie do końca chce działać z jego sprzętem.

    > Pójdźmy dalej: dlaczego sprzedają "niekompletne" komputery bez monitorów
    > czy odtwarzacze DVD bez telewizorów - z żadnego z tych urządzeń nie
    > skorzystasz (ani nawet nie sprawdzisz, czy dobrze działa), jeśli nie
    > będziesz miał na czym zobaczyć obrazu.

    Bo to są oddzielne urządzenia.

    > Wyobrażasz sobie sytuację, w której istnieje obowiązek kupna odtwarzacza
    > DVD tylko w zestawie z telewizorem plazmowym?

    Wyobrażam. Ba! Widziałem takie telewizory (nie plazmowe, a CRT, ale to
    detal), co miały wbudowane VHS.

    --
    Tristan
    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com
    f...@e...pl b...@v...interia.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1