  • Data: 2008-03-11 20:18:23
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fr6ohi$g82$1@news.wp.pl Abu <a...@w...pl> pisze:

    > Mącisz. posłużyłeś się analogią do samochodu/kuchni jako przykładu na to,
    > że twoja interpretacja jest słuszna. Stwierdziłem, że analogie jest
    > niepoprawna, więc nieużyteczna w dyskusji.
    > Ty stwierdzasz, że to nie analogia tylko przykład. To więc pytałem na co
    > konkretnie to przykład? Skoro to nie analogia od obalenia moich twierdzeń.
    Ja nie chcę obalać twoich twierdzeń, nie jest mi to do niczego potrzebne i
    nie chce mi się.
    Twierdź co chcesz.

    > Twierdzisz, że mogę kupić to daję przykład, że nie mogę.
    Jak to nie możesz, jak możesz?

    > Ale to nie kwesta moich pretensji. Ja po prostu staram się dowiedzieć jak
    > jest i skonfrontować to z moim wyobrażeniem tego jak jest/powinno być. Ale
    > może tematu moich ewentualnych pretensji nie rozwijajmy, dobrze?
    Może być, ale zdradź może o co ci właściwie chodzi?

    > Super. Tyle, że moje pytanie sprowadza się (teraz) do tego. Czy obowiązują
    > mnie zapisy umowy licencyjnej na którą nie wyrażam/(nie wyraziłem) zgody?
    Oczywiście, że nie. Umowa to zgodne oświadczenie stron.

    > Przecież dostałem z laptopem tylko możliwość zaakceptowania tej umowy.
    Niekoniecznie. To zależy czy system był preinstalowany.

    > W ten sposób się nie dogadamy. Zadam jeszcze raz konkretnie pytanie.
    > Czy zgodnie z polskim prawem licencjonodawca ma możliwość zakazania
    > odsprzedaży nabytych *możliwości* uzyskania licencji na oprogramowanie?
    Skoro piszesz wreszcie z sensem to się dogadamy.
    Odpowiedź brzmi - tak. Licencja to warunki użytkowania. Uważam to za głupie,
    ale tak jest.

    --
    Jotte