    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 29 Apr 2013 10:30:52 +0200
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <517923eb$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <51793bc2$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <51795775$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <517d60ee$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e160b$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e26b5$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    aś.

    > No właśnie to pisałem. Chyba że sugerujesz, że wszystko to, co wspólnota
    > dała wypracowali twoi bezpośredni przodkowie w prostej linii. Choć nawet
    > oni są też przodkami innych ludzi. I tak działa wspólnota... Przez
    > tysiąclecia wypracowuje coraz więcej.

    No i co w związku z tym? Ja tez wypracowuje cos dla przyszłych pokoleń, więc
    nie widzę powodu, żeby czuć się zobowiązanym. Wspólnota "coś daje", ale
    jeszcze więcej bierze.

    > W kontekście sensowności jego niezakazywania. Dochód z akcyzy nie jest
    > dla mnie sensownym argumentem.

    A dla mnie zakazywanie nie jest sensowne.
    Chociaż nienawidzę smrodu papierosów.

    > Pewnie nic, ale sądząc z opisu, to nie chciałbym.... Iść na piwo tylko w
    > ramach protestu przeciwko zakazowi... Brzmi smutno.

    TYLKO? nadinterpretowałeś sobie. Ja, w przeciwieństwie do Ciebie, mogę się
    napić piwa, kiedy chcę. To raczej pielgrzymi mają problem, że potrzebny im
    zakaz sprzedaży na trasie pielgrzymki.

    > Nie. On musi zostać wytrenowany.

    No tak. Najlepiej zakazami i nakazami wykonywanymi bezmyślnie.

    > Dziecko żyjące w społeczności koczujących na pustyni rabusiów karawan
    > będzie używało mózgu, ale w kierunku rabowania karawan. Bo takie wzorce
    > i taki trening odbierze.

    > Owszem. Przez dostarczanie pozytywnych wzorców i eliminowanie
    negatywnych.

    Jak zamierzasz wyeliminować negatywne wzorce?
    Wbrew pozorom one też są potrzebne.

    > Naiwnością jest sądzić, że w środowisku pełnym negatywnych wzorców nagle
    > dziecko samo wypracuje sobie pozytywne.

    Niektóre dzieci mimo wszystko potrafią.
    Znam parę osób, którym niezbyt budujące środowisko nie przeszkodziło wyjść
    na ludzi. Jak również parę, które zrobiły ze swojego życia bagno, pomimo
    pochodzenia z tzw. dobrych domów.

    > Bez związku. Alienowanie się i nie czerpanie wzorców ze stada a
    > introwertyk to zasadnicza różnica.

    To Twoje zdanie.

    > Niestety mieszkam.

    No to zobaczymy, czy uda Ci się wskazać dzieciom dobre stado.

    > A kto mówił, że mam się cieszyć? Przecież napisałem że chodzi o to, eby
    > wyeliminować kontakt ze szkodliwym stadem i zachęcić do dołączenia do
    > budującego stada. I dlatego nie chciałbym, żeby legalne były narkotyki i
    > moje dziecko wychodząc z domu musiało się potykać o naćpanych
    rówieśników.

    Wiesz co? Przeprowadź się, zamiast mówić ludziom, jak mają żyć. No chyba, że
    przekonasz ich do zmiany ich życia. Daj alternatywę - nie zakaz.

    > No. I wspólnotę. Bo rodzic też nie jest wszechobecny i wszechpotężny. I
    > jak wspólnota obok będzie ćpała, chlała, kradła, mordowała to sam rodzic
    > wszystkiego nie ogarnie.

    Dwulatkowi to raczej wspólnota zewnętrzna lata kalafiorem.
    A starsze musi się odnaleźć w takiej wspólnocie w jakiej przyszło mu
    funkcjonować. Inaczej ma przechlapane.

    > Mam wrażenie, że twój.

    A ja mam wrażenie, że jakaś Twoja nieuzasadniona nadinterpretacja.

    > Gratuluję.

    Dziękuję. Kosztowało to trochę pracy. Ale obyło się bez uregulowań wspólnoty
    pod moją wygodę.

    > Oczywiście. I od dziecka po prostu tak miały. Chodziły sobie same po
    > ulicy wśród samochodów, poruszały się wśród niezabezpieczonych
    > przewodów, stawiałaś kreta obok płatków na stole kuchennym.

    Nie, od tego miały rodzicow, żeby pokazać, jak chodzić wśrod samochodów,
    ostrzec przed wtykaniem szpilek do kontaktów, zabezpieczyć kreta i pokazać,
    że dotkniecie piekarnika boli. Nie raz. 10000 razy.
    Wywieszenie zakazów nic by nie dało.

    > Znaczy się już teraz mnie popierasz?

    Nie, to znaczy, ze świat nie jest czarno biały. Nie zawsze musi się
    wykluczać.

    > No przeszkodzi. Powiedzmy, że chcę, nie żebym chciał od siebie, ale
    > powiedzmy, że chcę, żeby zrobić eksperyment. No i niestety nadal nie
    > jestem w stanie.

    Jak chcesz zrobić eksperyment, to musisz się udać do odpowiednich służb, one
    wydadzą pozwolenie, zapotrzebowanie, czy co tam jeszcze, i droga wolna.
    A jak po prostu chcesz zapalić, to zapewniam Cię, że trawka jest dostępna.
    Kto chce, dojście znajdzie.

    J.

    www.kontestacja.com