  • Data: 2013-04-26 09:34:30
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.04.2013 09:06, Dominik & Co pisze:

    > Ależ ja wiem, że Biblia zawiera treści pt "jak prymitywny pastuch
    > wyobraża sobie mechanizmy rządzące światem", przy czym przez
    > "świat" rozumiał teren w promieniu może 100 km.

    Jajco prawda.

    > Pytam, jak współczesny, wykształcony i myślący (?) człowiek
    > może traktować poważnie ocalenie gatunku zwierząt przez zabranie
    > jego pary (2 osobników) na łódkę

    Ale czego nie rozumiesz w wersji ,,zalało Ziemię Obiecaną czy podobne
    okolice i Noe schronił się na arce ze swoimi zwierzakami''. Nawet w
    czysto ateistycznym podejściu do świata i bez udziały Boga jest to
    możliwe. Wersja z zalaną całą planetą owszem, już w podejściu bez Boga
    nie zadziała, ale błędem jest stosować ateistyczne ograniczenia wobec
    Boga. Jak Bóg chciał, to całą planetę zalał i całą planetę odbudował.
    Więc ateistyczny model obalania realności tego nie funkcjonuje. Bóg jest
    poza ograniczeniami fizycznymi czy przyrodniczymi czy medycznymi. Te
    wszystkie zasady są jego dziełem i on może je łamać. Może wskrzesić
    Łazarza po kilku dniach, choć ten już się rozkłada.

    > czy genetykę w wydaniu Labana
    > (Rdz 30,34 i dalej).

    I znów ateistyczna miara do Bożego działania.

    Zresztą ja nie twierdzę, że koniecznie należy brać Księgę Rodzaju
    dosłownie. Jej dosłowność jest wtórna, a ważne jest nauczanie o prawdach
    wiary w niej zawarte, jak zresztą w całej Biblii. Fakty historyczne są
    tylko dodatkiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek