  • Data: 2007-11-23 21:22:32
    Temat: Re: OT, było: kontrola...
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 22:13:57 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zauważ, że strażnik ma obowiązek wezwać Policję. A zatem to chwilowe
    > pozbawienie wolności mniej więcej na poziomie ujęcia obywatelskiego. W
    > tym wypadku można jedynie dochodzić roszczenia na drodze cywilnej,
    > zresztą tak, jak to uczyniła pani, będąca powodem naszej dyskusji.

    Chwilowe albo i nie, różnie może być.
    Ale pytanie dodatkowe: jeśli chodzi o ujęcie obywatelskie, osoba ujęta ma
    prawo starać się uwolnić, nie ma bowiem takiego zakazu, natomiast
    obywatel nie może stosować środków przymusu (z wyjątkiem SWK czy też OK).
    Stosownych przepisów nie ma w ustawie o ochronie osób i mienia, co
    wskazywałoby, że nie ma przeszkód. Ale czy ochroniarzowi w zakresie
    wykonywania obowiązków przysługuje ochrona jak funkcjonariuszowi policji?
    Czyli: czy można się szarpać bez obaw o oskarżenie o jakiś czynny opór?
    Chyba tak, prawda?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/