  • Data: 2007-11-24 08:41:55
    Temat: Re: OT, było: kontrola...
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 23:37:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zakładając, że samo ujęcie jest prawidłowe i ujęty nie działa w obronie
    > koniecznej, to jego działania wobec ujmującego go należy w mojej ocenie
    > rozpatrywać poprzez pryzmat bezprawnej napaści na inną osobę.

    No to jest logiczne, fakt. Ale działa też obustronnie.

    > Dodatkowo
    > może wchodzić w rachubę kradzież rozbójnicza, jeśli by ów opór był
    > związany z chęcią utrzymania sie w posiadaniu skradzionej rzeczy.

    Ale ujęcie jest prawidłowe, jeśli mamy do czynienia z działaniem np. w
    celu ochrony mienia. Jeśli ja nie jestem złodziejem, wychodzę ze sklepu,
    ochroniarz mnie zaczepia, to nie ma mowy o chęci utrzymania się w
    posiadaniu tejże rzeczy.

    > Moim zdaniem działa to tak samo, jak w wypadku ujęcia obywatelskiego
    > przy zastrzeżeniu wyjątku opisanego w art. 42 Ustawy o Ochronie Osób i
    > Mienia.

    Czyli w sumie szarpać się wolno. Obustronnie ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/