    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Date: Mon, 20 Aug 2007 00:32:33 +0200
    <46c5eaef$1@news.home.net.pl> <fa5113$3j9$1@inews.gazeta.pl>
    <46c615e0$1@news.home.net.pl> <fa57i1$st$1@inews.gazeta.pl>
    <46c747e4$1@news.home.net.pl> <fa7pmq$d2$1@inews.gazeta.pl>
    <46c78be2$1@news.home.net.pl> <fa86us$aqu$1@inews.gazeta.pl>
    <46c86942$1@news.home.net.pl> <fa9uir$fik$1@inews.gazeta.pl>
    <46c8808c$1@news.home.net.pl> <faa1io$qcr$1@inews.gazeta.pl>
    <Y42yi.39301$sI3.29031@newsfe6-gui.ntli.net>
    <faadij$n6n$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Xh3yi.38948$vi3.17095@newsfe2-gui.ntli.net>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:Xh3yi.38948$vi3.17095@newsfe2-gui.ntli.net...

    > Sprawa zastrzelonego motocyklisty, ktory nie zatrzymal sie do kontroli...

    Został zastrzelony nie za to, ze się nie zatrzymał do kontroli, tylko w
    związku z uzasadnionym podejrzeniem, że dopuścił się bardzo poważnego
    przestępstwa. Zapewniam Cię, ze do sprawców napadu z bronią w ręku w USA
    również się strzela. Jeśli już koniecznie musisz swoja wiedzę opierać li
    tylko na wiadomościach prasowych, to czytaj choć całe artykuły, a nie same
    tytuły - proszę!

    > Owszem, choc tez sa pewne uwarunkowania, z tym, ze od razu zaznaczam,
    > nieaztrzymujacy sie do kontroli nie rowna sie od razu uciekajacemu
    > przestepcy!

    Jak najbardziej masz rację. Dziennie w Polsce ucieka pewnie z kilkadziesiąt
    pojazdów. Strzela się wówczas, gdy zachodzi podejrzenie, ze ucieka
    przestępca. Ba sprawca jednego z wymienionych w ustawie przestępstw, bo
    nikt do sprawcy rozbicia szyby strzelać nie będzie.

    > Pare przypadkow w tygodniu.

    Wiesz, z relacji znanych mi policjantów z tego kraju wynika, ze to są
    rzadkie przypadki. Głownie z tego powodu, ze tam niezatrzymanie sie do
    kontroli jest przestępstwem, a nie wykroczeniem.

    > Dostanie ok 1 roku czasem 6 miesiecy, w zawiasach, plus grzywna oraz inne
    > konsekwencjie jak zatrzymane PJ na rok itp. W wyjatkowych przypadkach
    > dluzej.

    A w Polsce mandat. Teraz już wiesz, gdzie tkwi problem?

    > W UK zasadniczo tez.

    Nie. Nie podam Ci podstawy prawnej, bo nie znam angielskiego prawa i musiał
    bym po prostu zapytać któregoś z tamtejszych policjantów. Ale z tego co
    wiem z rozmów z nimi, to nie.

    > Proponuje przejść się kiedys w poblizu klubow nocnych ok 2 w nocy to sie
    > naogladasz jak nikt gliniaza nie zaatakuje...

    Trochę daleko mam na takie wycieczki.