    Date: Tue, 2 Aug 2022 19:28:04 +0200
    Subject: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62d94bc6$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <112ad48mcwm5l$.wvnyfqao0117.dlg@40tude.net>
    <62d98887$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <vDmCK.563620$Gx85.6611@fx07.ams1>
    <62da4149$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <15JCK.445732$B0_9.68551@fx13.ams1>
    <62db8e55$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <2BnFK.516143$B0_9.257988@fx13.ams1>
    <62e63cc5$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <VJ1GK.1017420$AS_9.969524@fx12.ams1>
    <62e8b122$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <Jy2GK.306183$MWc5.157449@fx06.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Ale rozumiesz, że jak się napierdalają w Birmie bojówki birmińskiego
    > rydzyka to się napierdalają bojówki birmińskiego rydzyka, a nie ziemskie
    > objawienia Buddy?

    Oczywiście. Natomiast napierdalają się bo wierzą, że ci co w buddę nie
    wierzą są inni i źli i trzeba ich napierdalać.

    > Nie, ale my mamy.

    Nasza jest mało ważna - oni napierdalają innych w imię religii i tego
    nie zmienia twoja szersza perspektywa.

    > Możesz np. zauważyć, że kwestia Buddyzmu jest tu zupełnie przypadkowa.

    Tak średnio. Znaczy niewykluczone, że być może znależliby inny powód,
    ale tego nie wiemy. Natomiast znaleźli ten konkretny. Przypadkowy czy
    nie - właśnie ten.

    > Jest jego narzędziem i niczym więcej,

    Być może. Samochód też jest tylko narzędziem i to bezwolnym, ale jak
    zdarzy się wypadek, to jest to wypadek samochodowy. Podobnie jak
    buddyści urządzają pod religijnymi hasłami ludobójstwo to jest to
    ludobójstwo na tle religijnym.

    > Tak jak gdzieindziej napisałem, koncentrujesz się na etykietkach.
    > Etykietki nie determinują istoty danej religii.

    Bo takie są skutki. Podobnie jak w srebrenicy i innych przypadkach -
    mordują w imię etylkietek. Może inkwizycja też w sumie nic nie miała
    wspólnego z religią?

    > No ale my tu jakby nie o mordach :)

    No właśnie jakby tak. I o mordach w sensie morderstwach i mordach i imię
    których to robią.

    > Mówimy o pewnym systemie etycznym,

    Mówimy o tym że ten "system etyczny" (do kończa się z tym nie zgadzam,
    ale niech na potrzeby dyskusji będzie) jest powiązany z religią.

    > A miałyby u Buddy? :)

    Bez znaczenia.

    > Oj, jakby się notorycznie zdarzało to pewnie byśmy słyszeli.

    Nie bardzo. Kłania się "world tragedy map".

    > ALe ja nie twierdzę, że są święci, tylko widzę właśnie mniejsze zakusy w
    > wyrzynaniu bliźnich.

    NIe twierdzę, że mają większe. Twierdzę że wbrew pozorom mają,

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!