  • Data: 2013-12-23 01:00:01
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-12-22, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > A które ? Te prezydenckie i innych obi... czy zwykłych ludzi ?

    Wszystkie. Systemy bankowe/TFI/giełdy/nieruchomości/złoto/srebro/miedź/
    ropa,
    czy wreszcie zwykła gotówka - to wszystko podlega raz cyklom, dwa inflacji,
    trzy zakusom rządzących, w dużo większym stopniu niż ma to miejsce z systemem
    emerytalnym. Przy czym podkreślam: _gwarantują_, co nie znaczy że będą
    na odpowiednio wysokim poziomie dla każdego i w każdym momencie. To znaczy
    że jest większa szansa że będą niż że przetrwają oszczędności gromadzone
    w inny sposób.

    > Bo tak się rozpisałeś a przecież widać jakie te emerytury są. Wyżyjesz
    > za to co Ci wyliczyli ?

    Jestem inteligentny i umiem sobie różne wskaźniki sam policzyć, zanim wyśle
    to do mnie ZUS (który i tak stosuje duże uproszczenia). Skoro wiem
    (z wyprzedzeniem) że demografia jest przeciwko nam i długość życia się zwiększa,
    to nie upatruję w magicznych 65/67 latach zbawienia, tylko nastawiam się na
    pracę w dłuższym okresie.

    Tacy jesteście zapatrzeni w "ja/moje" i tak się koncentrujecie w to by
    dojebać naszemu krajowi, a żaden nie zauważył, że to jest ogólny trend
    na świecie? I że należy się na to przygotować (psychicznie/kondycyjnie),
    a nie drzeć szaty?

    Proszę, garść linków:

    http://usatoday30.usatoday.com/money/perfi/retiremen
    t/story/2012-01-23/working-retirement/52759600/1
    http://www.businessweek.com/articles/2013-09-26/form
    er-executive-tom-palome-spends-his-retirement-flippi
    ng-burgers
    http://forsal.pl/artykuly/734077,system-emerytalny-w
    -usa-pracujacy-seniorzy-emerytury-tom-palome.html (po polsku)
    http://www.businessweek.com/news/2012-10-16/retireme
    nt-no-option-for-older-workers-in-europe-s-crisis
    http://www.businessweek.com/videos/2013-09-23/boomer
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    Żeby się któremuś przypadkiem nie wydawało, że tylko w Polsce są takie problemy.
    I nie, ZUS nie jest temu winny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl