  • Data: 2013-12-23 09:03:58
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-12-23, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Wiesz, ze ta "szansa" to wrozenie z fusow.

    Nie. Obserwacja otaczającego świata.

    > I powiedz mi, jak wyzyje za "gwarantowane" 600 złotych za 30 lat? :>

    Skromnie.

    > Bo to, ze obiecuja i gwarantuja to jedno, drugie to to ILE, ale o tym
    > sie glosno nie mowi. Glosno jest, ze bedzie emeryturka :D

    No to nie wiem. Ja żyję w innym świecie, bo właśnie cały czas o tym
    wszyscy mówią.

    > I ciaglnie nie moge zrozumiec, dlaczego przekonujesz mnie na sile, zebym
    > w tym uczestniczyl, skor ja a/ nie chce b/ chce sobie sam zapewnic
    > starosc (czyli bede ulgą dla systemu, nie bede bral od innych).

    I całkowicie po cichu ignorujesz fakt że a/ nie jesteś sam na tym
    świecie b/ inni płacili i teraz płacisz na nich, nie na siebie
    Nikt Ci nie każe pobierać emerytury przecież. Nie chcesz być
    obciążeniem, to nie bierz. :)

    > W zamian oczekuje tylko zaprzestania lupienia mnie, abym mogl te srodki
    > samodzielnie inwestowal.

    s/inwestować/przejadać. Pewnie, każdy by chciał mniejsze podatki/obciążenia.

    > Do śmierci? :>

    Nie sądzę. Ale nawet jeśli, to co w tym złego?

    > Alez ty fantazjijesz, bardziej niz ja.

    Podełem linki które świadczą że to nie jest fantazja.

    > A ja nie chce pracowac dluzej, a bez ZUSu to moglbym sobie zrobic
    > emeryture kiedy zachce, np. w wiekiu 55 lat. A ty tyraj do setki jak lubisz.

    Ciągle "ja" i "ja". Patrz na zjawisko społecznie.

    > No wlasnie chce sie przygotowac. Dlatego nie pozwalam sie grabic.

    No to się przygotowuj. Ale jednocześnie z umowy społecznej wypadałoby
    się wywiązać. Gdzieś tam obok pisałeś, że nie chcesz się wyłamywać.
    No to się nie wyłamuj.

    > I serio - pierdole to, ze jacys obcy "dziadkowie" maja marnie. Dla mnie
    > wazne jest, zeby MOI rodzice nie mieli marnie, zebym JA nie mial marnie
    > i moje dzieci nie mialy marnie.

    Solidarność społeczna pełną gębą.

    t/story/2012-01-23/working-retirement/52759600/1
    er-executive-tom-palome-spends-his-retirement-flippi
    ng-burgers
    -usa-pracujacy-seniorzy-emerytury-tom-palome.html (po polsku)
    nt-no-option-for-older-workers-in-europe-s-crisis
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    > tylko glupota ludzi, ale to wiemy.

    Wg mnie głupotą jest takie egoistyczne myślenie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl