  • Data: 2013-12-22 20:06:54
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > NA wolnym rynku, to niech oni sobie robią, co chcą - zwłąszcza ze swoimi
    > pieniedzmi. Ale to są pieniądze Skarbu Państwa ściągane na zasadzie
    > podatku, za które Skarb Państwa odpwoiada.

    Nie, to pieniądze funduszu za które na wolnym rynku kupił obligacje. Składki
    były przekazywane funduszom na podstawie umowy społecznej, że chcemy mieć
    nowy system. Jakkolwiek uważam emerytury za coś zupełnie innego niż wypłatę
    składek to taki wymiar miała ta nowa umowa.

    > U nas zastosowano inny system. Juz wiele razy na forach podkreślałem to. W
    > Polsce z uwagi na to, ze po II WS mieliśmy wiele osób wymagających
    > świadczeń emerytalno-rentowych które nie miały odłożonych środków
    > uregulowano to tak, że skłądki aktualnie pracujacych pokrywają świadczenia
    > aktualnie uprawnionych. Sposób, jak każdy inny, ale nie należy go zmieniać
    > bez istotnej przyczyny.

    U nas zmieniono system przez obligatoryjnym lokowaniu części wynagrodzenia w
    funduszach. Ten kapitałowy trend wyniknął ze zmian ustrojowych w Polsce.

    > To Twój pomysł

    To prosta logika

    > i nie rozumiem, co miałoby to wnieść pozytywnego do sparwy.

    To, że brednie nam opowiadasz.